جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عابدینی

حوزه/ امام جمعه قزوین در مراسم تجلیل از طلاب جهادی، گفت:  فعالیت‌های جهادی روحانیون، پیوند دین و دنیای مردم را برقرار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در مراسم تجلیل از طلاب و روحانیون جهادی که در شبستان امیرالمؤمنین(ع) مسجدالنبی(ص) برگزار شد، اظهار کرد: فعالان عرصه‌های جهادی، فلاح و رستگاری را در زندگی خود جاری می‌کنند و کمک به مستضعفان و نیازمندان که امروز با کارهای جهادی صورت می‌گیرد، بسیار مورد تأیید دین قرار دارد.  

وی، اخلاق‌مداری و خلق نیکو را عامل مهمی در جذب مردم به دین دانست و تصریح کرد: در دوران مبارزات انقلاب و دفاع مقدس، اخلاق نیکوی رزمندگان، انقلابیون و روحانیون نقش مهمی در جذب مردم به انقلاب اسلامی و پیروزی در دفاع مقدس داشته و امروز نیز همان شیوه می‌تواند محور برنامه‌های جهادی قرار گیرد.  

امام جمعه قزوین با بیان اینکه فعالیت‌های جهادی پیوند دین و دنیای مردم است، خاطرنشان کرد: شما عزیزان با کارهای جهادی نشان دادید که دین در تمام بخش‌های زندگی انسان گره گشاست و علاوه بر قیامت، دنیای انسانها را نیز اصلاح و آباد می‌کند.  

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به خدمات روحانیون و حوزه‌های علمیه در بحران های کشور، یادآور شد: روحانیون و طلاب در تمام بحران‌ها نظیر سیل، زلزله و کرونا، پای کار خدمت و فعالیت‌های جهادی بوده‌اند و نقش مهمی در حل مشکلات مردم داشته‌اند.  

وی با تأکید بر اینکه تجربه‌های دفاع مقدس در بحران‌های کشور به داد ملت رسیده است، عنوان کرد: در بحران کرونا، سیل و زلزله مردم پای کار آمدند و با بسیج امکانات کشور و انفاق نقدی و غیر نقدی مردم توانستیم از بحران‌ها عبور کنیم و ان‌شاءالله بزودی بیماری کرونا را نیز به صورت کامل شکست خواهیم داد.  

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha