جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
روز قدس

حوزه/ کتاب «توهم سلطه» از سوی انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری در پاییز سال ۱۳۹۲ منتشر شد و مجموعه‌ای خواندنی برای شناخت دولتی جعلی با ملتی بی‌هویت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، کتاب «توهم سلطه» مجموعه‌ای از نظرات رهبر انقلاب درباره صهیونیسم و مباحث مرتبط با آن است؛ مجموعه‌ای خواندنی برای شناخت دولتی جعلی با ملتی بی‌هویت که استعمار آن را در قلب کشورهای اسلامی کاشت.

در این کتاب داستان ایجاد یک غده سرطانی در منطقه و شیوه اجرایی آن مطرح می‌شود؛ متأسفانه تراژدی غم‌بار فلسطین هنوز ادامه دارد و این روزها بار دیگر ملت مظلوم فلسطین در سایه حمایت همه جانبه غرب به ویژه آمریکا و سکوت سنگین مجامع بین‌المللی مدعی حقوق بشر و رسانه‌های غربی مورد حمله وحشیانه رژیم  غاصب و جعلی اسرائیل قرار گرفته‌اند.

امروز شاهدیم که باریکه محصور «غزه» بوی خون و باروت می‌دهد و کشتار کودکان و زنان معصوم این سرزمین همچنان ادامه دارد.

با وجود سانسورها و دروغ‌پردازی‌های رسانه‌های غربی صدای خروش و اعتراض انسان‌های غیرتمند و آزاده دنیا از اقصی نقاط دنیا از مسلمان و غیرمسلمان به این جنایات سهمگین درحالی درآمده است که اغلب سران کشورهای عربی که با فلسطین مرز جغرافیایی دارند  و از نزدیک آه و فغان ملت فلسطین را می‌شنوند، چشم و گوش خود را به روی این جنایت بسته‌اند.

پاسخی به ندای «یاللمسلمین» آنها نمی‌دهند، بلکه برخی از آنها از جنایات این رژیم جعی حمایت می‌کنند و این شاید یکی از تلخ‌ترین وجوه این ماجرای اندوهبار باشد و انسان را بهیاد این تعبیر حکیم سنایی می‌اندازد: «گرفته چینیان احرام و مکی خفته در بطحا»!

اثری از سوی انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری  در پاییز سال ۱۳۹۲ به زیور طبع آراسته شد و گزیده بیانات معظم‌له پیرامون صهیونیسم در مجموعه‌ای با نام «توهم سلطه» منتشر شد.

مطالب این کتاب از مطالعه کل گفتارها و نوشتارهای مرتبط با موضوع از سال ۱۳۴۸ تا اواخر سال ۱۳۹۰ گردآوری و تنظیم شده و نشانگر بینش عمیق ایشان و نظام اسلامی از دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نسبت به ماهیت، خطرات و تهدیدات «صهیونیسم» برای امت اسلام و جامعه بشری است.

مطالب کتاب در ۵بخش اصلی صهیونیسم؛ شجره خبیثه، غده سرطانی، پاره تن جهان اسلام، جراحی غده سرطانی و تقابل ایدئولوژیک و در ۲۳ فصل ارائه شده است.

در یک دسته‌بندی کلی مطالب کتاب به دو قسمت اساسی تقسیم می‌شود قسمت اول که بخش‌ اول تا سوم را شمل می‌شود، دشمن‌شناسی و بصیرت مسلمانان دنیا در شناخت دشمن و سیاست‌ها، راهبردها و تاکتیک‌هی او در مقابل جریان حق است.قست دوم که شامل بخش چهارم و پنجم است، اختصاص به راه مقابله با این شجره خبیثه دارد.

در ادامه این نوشتار به بررسی بخش سوم کتاب توهم سلطه تحت عنوان «پاره تن جهان اسلام» خواهیم پرداخت و فصول این بخش را به تفصیل بیان خواهیم کرد.

پاره‌ تن جهان اسلام

بخش سوم با عنوان «پاره تن جهان اسلام» نیز در چهار فصل مجزا به تبیین اهمیت مسئله فلسطین پرداخته است. در مطالب فصل نخست رهبر انقلاب در مواضع مختلف و با ذکر شواهد و دلایل از مسئله اندوه‌بار اشغال فلسطین به «بزرگترین فاجعه طول تاریخ بشر»،«ظلمی بی‌سابقه در قرن‌های اخیر»، «مهم‌ترین مسئله جهان اسلام و بشریت در دوران معاصر»، «از بزرگ‌ترین مصائب جهان اسلام»، «جداسازی پاره تن جهان اسلام»، « بزرگ‌ترین نمونه نقض حقوق بشر» و ... تعبیر کرده است.

فصل دوم این بخش به کوتاهی دولت‌های اسلامی و عربی در قبال مسئله فلسطین پرداخته است. در مطالب این فصل کرات کوتاهی، عقب‌نشینی، سکوت و سازش خیانت‌آلود دولت‌های عربی در قبال مسئله فلسطین مورد نکوهش قرار گرفته و یکی از عوامل مهم بقای رژیم صهیونیسم برشمرده است.

رهبر معظم انقلاب در یکی از بیاناتشان برای سنجش میزان صداقت آن دسته از دولت‌های اسلامی که داعیه‌دار دفاع از فلسطین هستند، شاخصی ارائه کرده‌اند: قطع روابط با رژیم صهیونیسم.

یکی از شبهات مهمی که گاه در باب مسئله فلسطین شنیده می‌شود آن است که این مسئله را به یک مسئله صرفا ناسیونالیستی عربی تقلیل می‌دهند و می‌گویند این مسئله ارتباطی به اسلام و ایران ندارد.

در فصل سوم  از لسان رهبر معظم انقلاب از زوایای مختلف به این شبهه پاسخ داده شده است. ایشان در مواضع گوناگون و با ذکر شواهد و دلایل متعدد مسئله فلسطین را مسئله اسلامی و انسانی و بلکه اولین،مهم‌ترین، فوری‌ترین و محوری‌ترین مسئله جهان اسلام و مهم‌ترین مسئله حقوق بشری جهان معاصر دانسته و از عربی دانستن مسئله فلسطین به شدت انتقاد کرده است.

نباید فراموش کرد که از جمله نکات مهمی که امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب هواره در باب آن هشدار داده‌اند، سیاست آمریکا و صهیونیست‌ها برای فراموشی مسئله فلسطین از ذهن و حافظه مردم و محو نقشه فلسطین از نقشه عالم است و مهم‌ترین هدف صهیونیست‌ها از آتش‌افروزی‌های چندین ساله در سرزمین‌های اشغالی تحقق همین موضوع بوده است.

تدبیر امام خمینی(ره) در انتخاب روز قدس در مقابل این توطئه و تیری به قلب آن بود.فصل چهارم به بررسی و تحلیل «توطئه فراموشی» فلسطین در کلام و اندیشه رهبر فرزانه انقلاب است.

ایشان مذاکران به اصلاح صلح را در راستای تحقق توطئه فراموشی و ماجرای ننگین «کمپ دیوید» را اولین گام این توطئه دانسته و تأکید کرده‌اند که تنها راه آزادی کامل سرزمین فلسطین در گرو مبارزه مسلحانه تمام عیار است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha