جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام عبدالرضا محمودی  مدرسه علمیه مهدی موعود(عج)

حوزه/امام راحل با ابتکار خود نشان داد که مسئله قدس و فلسطین، مسئله‌ای اسلامی و مربوط به کل جهان اسلام است. بر همین مبنا امروز مردم کشورهای عربی و شمال آفریقا و سایر نقاط جهان اسلام علیه اسرائیل فریاد می‌زنند.

حجت الاسلام محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه  با اشاره به آخرین روز جمعه ماه رمضان به نام روز قدس از سوی امام راحل گفت:قدس شریف در نگاه وحی و مسلمانان به دلیل وجود مسجدالاقصی از ارزش والایی برخوردار است. جایگاهی پر برکت و محل زندگی و بعثت‏ انبیای بزرگ الهی، نخستین قبله مسلمانان و به ویژه جایگاه معراج آسمانی رسول‌الله (ص) است.

مدیر مدرسه علمیه امام مهدی موعود(عج) قم با بیان این که بیت‌المقدس برای یهودیان و مسیحیان نیز به لحاظ دینی اهمیت خاصی دارد با وجود پر اهمیت بودن این جایگاه، اما امروز قدس و نخستین قبله مسلمانان از دست صهیونیست‌ها خون می‌گرید افزود: خوشبختانه امروز تدبیر و دور اندیشی امام خمینی (ره) و رهبری هدایت گرانه مقام معظم رهبری نتیجه داده است و روز جهانی قدس، نماد بیداری جهان اسلام شده است. بیداری اسلامی، ملت‌های مسلمان را به سوی قیام عملی علیه رژیم صهیونیستی سوق داده و طلیعه شکست کیان صهیونیستی آشکار شده است.

وی با بیان این که امروز فلسطین، قدس، نخستین قبله مسلمانان و نوار غزه از دست صهیونیست‌ها در آتش و خون غوطه‌ور است ادامه داد: شبکه جهانی صهیونیزم اعم از یهودی و مسیحی به رهبری آمریکا و انگلیس برای تحکیم‏ سلطه خود بر جهان اسلام، دست دولت جنایتکار اسرائیل را در کشتار مردم بی‏گناه‏ فلسطین باز گذاشته است، به گونه‏‌ای که باید گفت؛ مسئله قدس و فلسطین تلخ‏ترین فصل‏ کتاب تاریخ معاصر جهان است.

این کارشناس مسائل مذهبی عنوان کرد: امروز کمک به مردم فلسطین وظیفه‏ ای است انسانی و اسلامی. انسانیت ‏اقتضا می‏‌کند تا به هم‌نوعان خود کمک کنیم، از نگاه ملی و وطن‌دوستانه نیز کمک به مردم فلسطین یک ضرورت است. زیرا اگر مانع ‏تجاوز شبکه جهانی صهیونیزم به رهبری آمریکا، انگلیس و اسرائیل نشویم، ممکن است در دام استعمار فرانوین آنان، آن‌گونه که در افغانستان، عراق و فلسطین شاهدیم، گرفتار گردیم.

وی اظهار داشت: از چشم ‏انداز اسلامی نیز یاری فلسطینیان و کمک به آزادی قدس امری مشخص است. با توجه به همین ضرورت است که امام خمینی (ره) آخرین جمعه ماه مبارک ‏رمضان را که از ایام‌اللَّه قدر است، روز قدس نام‌گذاری کرده است تا نمادی برای بیداری اسلامی و نجات قدس و فلسطین گردد.

حجت الاسلام محمودی اضافه کرد: امروز در پرتو تدبیر الهی حضرت امام خمینی (ره) تمام مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان در مقابل استکبار جهانی و صهیونیزم بین‌الملل قیام کرده‌ و انقلاب اسلامی ایران و روز قدس، وجدان‌های خفته و ستمدیده را در جهان اسلام و عرب بیدار کرده است.

مدیر مدرسه علمیه امام مهدی موعود افزود: در سایه نام‌گذاری روز قدس و بیداری برآمده از آن، امروز رژیم صهیونیستی دچار یک بحران عظیم درونی و بی‌هویتی در بین ملت‌های جهان شده است. نشانه‌های عقب‌نشینی اسرائیل غاصب و ضعف و اضمحلال آن به روشنی آشکار شده است و طلیعه شکست کیان صهیونیستی آشکار است.

این کارشناس مسائل مذهبی عنوان کرد: خیزش و بیداری ملت‌های مسلمان منطقه، به هم ریختن اوضاع اقتصادی در غرب و جنبش اشغال وال‌استریت، اعتصابات و تجمعات در سرزمین‌های اشغالی باعث شده است تا روز قدس، اهمیتی روزافزون بگیرد.

وی ادامه داد: امواج خروشان بیداری اسلامی برآمده از انقلاب اسلامی ایران و روز قدس، دیکتاتورهای دست‌نشانده را یکی پس از دیگری از گردونه حکومت خارج می‌سازد. این حقیقت که انقلاب‌های مردمی منطقه، ناشی از تأثیر و بازتاب انقلاب اسلامی ایران و روز جهانی قدس است، انکارناپذیر است.

حجت الاسلام محمودی گفت: امام با ابتکار خود نشان داد که مسئله قدس و فلسطین، مسئله‌ای اسلامی و مربوط به کل جهان اسلام است. بر همین مبنا امروز مردم کشورهای عربی و شمال آفریقا و سایر نقاط جهان اسلام علیه اسرائیل فریاد می‌زنند و رژیم غاصب و جعلی اسرائیل، صهیونیست‌ها و آمریکا را دچار وحشت و سردرگمی کرده‌اند. نکته قابل توجه برای مسلمان امروزی آن است که ما مسلمانان دستاوردهای روز جهانی قدس را در راستای وحدت مسلمانان پاس بداریم و در مقابل توطئه ایجاد جنگ شیعه وسنی هوشیارانه بایستیم.

مدیر مدرسه علمیه امام مهدی موعود(ع) بیان داشت: امسال هم باتوجه به شرایط پیش آمده درلبیک به ندای امام (ره) ومقام معظم رهبری طبق اعلام شورای هماهنگی تبلیغات مردم ایران اسلامی به همراه مسلمانان آزاده جهان یکصدا آزادسازی قدس شریف را فریاد خواهند زد.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha