شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 902061
۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
بیانیه دفتر تبلیغات اسلامی به مناسبت روز قدس

حوزه/ امام خمینی (ره) با نام‌گذاری جمعه آخر سال به نام روز قدس و فلسطین آن‌هم در ماه‌های اول پیروزی انقلاب نشان داد که جمهوری اسلامی ایران و گفتمان آن فراتر از مرزها و برای امت‌های اسلامی برنامه و نقشه راه دارد.

خبرگزاری حوزه  | روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است؛ روز حکومت اسلامی است. روزی است که باید جمهوری اسلامی در سراسر کشورها بیرق آن برافراشته شود. روزی است که باید به ابرقدرت‌ها فهماند که دیگر آن‌ها نمی‌توانند در ممالک اسلامی پیشروی کنند. من روز قدس را روز اسلام و روز رسول اکرم می‌دانم، و روزی است که باید ما تمام قوا خودمان را مجهز کنیم.

۴۱ سال از این سخنان حکیمانه و تیزبینانه رهبر کبیر انقلاب امام خمینی (ره) می‌گذرد و بعد از گذشت این‌همه سال به‌روشنی می‌توان به عمق و بینش بلند و رفیع بنیان‌گذار انقلاب پی برد

در واقع امام خمینی (ره) با نام‌گذاری جمعه آخر سال به نام روز قدس و فلسطین آن‌هم در ماه‌های اول پیروزی انقلاب نشان داد که جمهوری اسلامی ایران و گفتمان آن فراتر از مرزها و برای امت‌های اسلامی برنامه و نقشه راه دارد.

نقشه راهی که در آن حفظ عزت احترام اقتدار و جایگاه‌های کشورهای اسلامی به‌خوبی تبیین شده و اجازه دست‌اندازی به آرمان‌های مسلمان در آن داده نخواهد شد.

علاوه بر این نام‌گذاری این روزبه نام روز قدس آن‌هم در آخرین روزهای ماه مبارک رمضان هرسال که در بین مسلمان از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است نشان داد که مسئله فلسطین و بیت‌المقدس به‌عنوان قبله اول مسلمانان ‌همواره موردتوجه و تأکید قرار دارد و این نام‌گذاری این توجه را در عمل نشان داد.

در طی این سال‌ها روز قدس نه‌تنها به سمبل مقاومت و جهاد تبدیل‌شده بلکه بسیاری از آزادی خواهان جهان را نیز بیدار کرده است که درواقع از برکات روز قدس است.

در این میان امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشورهای مختلف جهان امکان برپایی راهپیمایی روز قدس فراهم نیست اما عدم برگزاری راهپیمایی نیز موجب نشده که مسلمانان جهان دست از آرمان‌های خود و همچنین زنده نگه‌داشتن روز قدس بردارند.

در روزهای اخیر و با قطعی شدن عدم برگزاری راهپیمایی، هشتک‌ها و عناوین و عبارت‌های مختلفی در شبکه‌های اجتماعی در حمایت از مردم فلسطین به راه افتاده است.

این پویش و همدلی مثال‌زدنی در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که قدس و آرمان‌های این روز عزیز به‌هیچ‌عنوان فراموش نشده و مردم ایران اسلامی در کنار مسلمانان جهان و تمامی آزادی خواهان دنیا تا نابودی رژیم صهیونیستی در کنار ملت و مردم فلسطین قرار دارند و برای آزادی کامل آن‌ها تلاش خواهند کرد.

محمدی فعال رسانه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha