شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام باطنی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین باطنی گفت: مبارزه با رژیم صهیپنیستی از منظر ما مبارزه تاکتیکی نیست و ما استراتژیمان مبارزه با چنین رژیم اشغالگری است و علت آن این است که شکل گیری این رژِیم توام با اشغال یک سرزمین و آوارگی مردم است .

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا باطنی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اصفهان گفت: بنای روز قدس بر مبنای ستم ستیزی و حمایت از مظلوم در آموزه های دینی ما بوده است و این فرهنگ نیز به دین، قرآن و سیره اهل بیت علیهم السلام تعلق دارد و حمایت از مظلوم و دشمنی با ظالم ما را به این باور رسانده که با موجودیت رژیم صهیونیستی سر سازش نداشته باشیم.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان ابراز کرد: اساسا چگونگی تشکیل رژیم اشغالگر قدس خلاف رویه جاری در عرف بین الملل بوده و بیش از هفت دهه مردم مظلوم فلسطین در آوارگی و تحت فشار و ظلم و ستم این رژیم قرار دارند؛ رژیمی که هیچ قاعده بین المللی را بر نمی تابد و بر هیچ اصلی از اصول اخلاقی پایبند نیست و آشکارا جنایت می کند و زنان و کودکان را می کشد و یک ملت را آواره کرده است و خواب و خوراک را از آنها گرفته است.

وی ادامه داد: مبارزه ما با اسرائیل غاصب، تاکتیکی نیست و استراتژی ما مبارزه با چنین رژیم اشغالگری است.

حجت الاسلام والمسلمین باطنی گفت: مبارزه با چنین رژیمی از منظر ما مبارزه تاکتیکی نیست و ما استراتژیمان مبارزه با چنین رژیم اشغالگری است و علت آن این است که چگونگی شکلگیری این رژِیم توام با اشغال یک سرزمین و آوارگی یک ملت است و در قلب جهان اسلام نقش یک غده سرطانی را ایفا می کند و به نوعی تمام مشکلات جهان اسلام مستقیم یا غیر مستقیم به آن بر می گردد و عامل قتنه در خاور میانه است.

وی اظهار کرد: اسرائیل به نوعی قرارگاه اطلاعات و عملیات آمریکا و عامل تفرقه بین کشورهای اسلامی است و همچنین کارخانه تولید تروریست می باشد و تروریسم دولتی را نهادینه کرده است.

*فلسطین سنگ محک جهان اسلام است

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان گفت: مردم فلسطین در جهان اسلام به ما چشم دوخته اند و تنها جمهوری اسلامی است که جرات و جسارت ایستادگی در برابر این زورگویان را دارد و امروز می توان گفت فلسطین سنگ محک جهان اسلام است و جهان اسلام با موضوع فلسطین آزموده می شود و در واقع کارنامه قبولی جهان اسلام با نوع برخورد و تلقی با موضوع فلسطین ورق می خورد.

* امروز تنها گزینه در مقابل رژیم صهیونیستی همان گزینه مقاومت است

حجت الاسلام والمسلمین باطنی باطنی تبیین کرد: جمهوری اسلامی تئوری مقاومت را مطرح کرده و در عمل نیز پای این تئوری ایستاده و به اثبات رسانده؛ امروز تنها گزینه در مقابل رژیم صهیونیستی همان گزینه مقاومت است و این رژیم فقط زبان زور را می شناسد لذا عنوان جبهه مقاومت لرزه بر اندام این رژیم جعلی می اندازد.

وی ادامه داد: کسانی که با جبهه مقاومت مخالفت می کنند، به گونه ای می خواهند پایه های آن رژیم جعلی را محکم می کنند و به بقا و دوامش کمک می کنند.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان گفت: ما امسال در وضعیت جدیدی قرار داریم و مثل سالهای گذشته نمی توانیم مخالفت گسترده مردمی و سراسری کشورمان را ابراز بکنیم، زیرا شرایط جدیدی وجود دارد و ویروس کرونا با دستور العمل های بهداشتی که صادر شده اجازه نمی دهد که راهپیمایی قرس انجام شود و راهپیمایی تنها راه ابراز خشم نسبت به رژیم صهیونیستی نیست.

*طلاب جوان از ظرفیت فضای مجازی در راه مبارزه با اسرائیل بهره ببرند

حجت الاسلام والمسلمین باطنی به بیان وظیفه آزادی خواهان جهان اشاره کرد و گفت: امروز و در این شرایط، آزادگان و آزاد اندیشان جهان با سخنرانی، نوشتن مقاله، ایجاد هشتک در فضای مجازی روشنگری کنند و ماهیت این رژیم جعلی و کودک کش صهیونیستی را نشان دهند؛ در واقع روز قدس فریاد مظلوم بر ظالم است و روز مقاومت و ایستادگی و عاشورایی زیستن است و حال که با راهپیمایی نمی توانیم خشم و ناراحتی خود را  از صهیونیسم را ابراز کنیم، باید از شیوه های جایگزین استفاده کنیم.

وی در پایان افزود: طلاب و فضلای جوان که از ظرفیت خوبی برخوردارند قاعدتا انتظار از آنها این است که از ظرفیت فضای مجازی استفاده کنند و مبانی قرآنی و روایی ظلم ستیزی و مظلوم گرایی را تبیین کنند و نمونه های فراوانی که سیره اهل بیت علیهم السلام رخ داده را برای مردم تبیین کنند و با تبیین آموزه های دینی بصیرت مردم شریف و انقلابی را ارتقا دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha