پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید رضا تقوی

حوزه/نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم تصریح کرد: روز قدس، روز حریت ملت های آزادی خواه در دفاع از مظلومان فلسطینی است.

حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با بیان اینکه نام گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس، یادگار ماندگار و ارزشمند امام خمینی(ره) و یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است، به تشریح و تبیین فلسفه و چرایی نام گذاری این روز پرداخت و اظهارداشت: در وهله نخست تذکر درباره موضوع اشغال فلسطین از سوی صهیونیست های کودک کش و نیز تأکید بر آرمان آزادی قدس شریف، یک وظیفه همگانی است، چرا که مسلمانان و ملت های جهان نباید نسبت به این ظلم بی حد و حصر در حق انسانیت بی تفاوت باشند و لذا فلسفه حمایت از ملت ستمدیده و آواره فلسطین دارای مبنای محکم انسانی است.

وی افزود: مسئله حائز اهمیت دیگر این که، امام خمینی(ره) با اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس به دنبال زنده نگه داشتن مسئله مهم فلسطین در بین وجدان های بیدار جهان بود؛ همانا مردم دنیا نباید موضوع اشغال یک سرزمین و آواره شدن و کشتار وحشیانه مردم آن را به فراموشی بسپارند.

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم همچنین در تبیین سومین مبنای نام گذاری روز جهانی قدس گفت: روز قدس در حقیقت روز ملت ها است؛ ملتهای آزاده و انسان دوستی که جدا از سیاست دولتهایشان، هرساله حرف دل خود را نسبت به جنایات صهیونیستهای اشغالگر فریاد می زنند.

وی با اشاره به این که روز قدس نماد صف بندی حق در برابر باطل است، افزود: یکی از اهداف مهم نام گذاری روز جهانی قدس از سوی رهبرکبیر انقلاب اسلامی، حمایت از مجاهدان و مبارزانی است که با نثار جان و خون خود از آرمان آزادی سرزمینشان دفاع می‌کنند.

وی با بیان این که روز قدس، روز همبستگی و اتحاد مسلمانان و ملت های آزادی خواه جهان، برمحور قدس مقدس است که رهاورد این اتحاد، ان شاءالله آزادی سرزمین فلسطین خواهد بود، ابراز داشت: ما معتقدیم انقلاب اسلامی  ما از ابتدا با خیزش انقلابی و مقاومت ملت ستمدیده فلسطین پیوندی مبنایی و ناگسستنی داشته و دارد که در یک مسیر مقدس حرکت می کند.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی ادامه داد: اهتمام به امور مسلمین که مورد تأکید پیامبراسلام و دین ما است، عدم سکوت و لزوم ایستادگی در برابر ظالم، کمک به همنوعان صرف نظر از هردین و آیین، جهانی بودن اسلام فارغ از مرزهای جغرافیایی، لزوم دفاع از هویت دینی خود و بیت المقدس به عنوان قبله اول ما و بخش مهمی از تاریخ اسلام، از دلایل و مبانی حمایت ما از ملت مظلوم فلسطین است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: دنیا بداند، تا این غده سرطانی صهیونیستی در منطقه باشد، انسان ها و دنیا روی آرامش را نخواهند دید و لذا باید این غده را ریشه کن کنیم؛ ما با یهودیان مشکلی نداریم اما صهیونیست های جنایتکار را دشمن اصلی خود می دانیم.

وی در خاتمه گفت: همانا در برابر رژیم جعلی اسرائیل تنها چیزی که مؤثر است مقاومت و مبارزه است و امت بزرگ اسلام باید حمایت از ملت فلسطین را دفاع از اسلام و وظیفه خود بدانند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha