پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رسول فلاحتی - امام جمعه رشت

حوزه/ نماینده ولی فقیه در گیلان ملت ایران را لبیک گوی ندای امام(ره) در آزادی قدس و فلسطین عنوان کرد و گفت: امت مسلمان حمایت از قدس و فلسطین را وظیفه دینی، ملی و انسانی خود می داند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از رشت، حجت الاسلام و المسلمین رسول فلاحتی، امروز در سخنان پیام جمعه که بدون مستمع در مصلای امام خمینی(ره) رشت برگزار شد با تبریک نزدیک شدن به ایام عید فطر، روز بزرگ فلسطین و سوم خرداد اظهار کرد: سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر تحولی بزرگ در تاریخ جنگ ۸ ساله ایران و عراق بود.

وی، رمضان را ماه خدا عنوان کرد و افزود: خدای متعال این ایام را برای خودسازی انسان قرار داده بنابراین یکی از بزرگ ترین دستاوردهای ماه مبارک رمضان تقوا، خودسازی و ساختن رفتار انسان ها است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه رمضان ماه ساختن و تنظیم اخلاق و رفتار انسان است، تصریح کرد: رمضان ماه ساختن نفس محسوب می شود و یکی از آنها توجه به اخلاق انسانی است.

حجت الاسلام و المسلمین فلاحتی، بهترین همنشین برای انسان را اخلاق نیکو دانست و بیان کرد: مومن نشاط دائمی دارد و همواره به ویژه در زندگی اجتماعی با مواجهه مردم با نشاط است.

وی، وظیفه مومن را حسن خلق در روابط اجتماعی و کاری عنوان کرد و گفت: البته مومن دارای حسن خلق باید کیاس و سیاس نیز باشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه با اشاره به فرمایش امام(ره) مبنی براینکه “خرمشهر را خدا آزاد کرد”، اظهار کرد: این روز را به تمام رزمندگان در میدان دفاع مقدس تبریک عرض می کنم.

حجت الاسلام و المسلمین فلاحتی همچنین به نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان “روز قدس” توسط امام(ره) اشاره کرد و یادآور شد: امت مسلمان حمایت از قدس و فلسطین را وظیفه دینی، ملی و انسانی خود می داند.

وی با بیان اینکه هر قدر زمان می گذرد رژیم غاصب صهیونیستی در موضع ضعف قرار دارد، خاطرنشان کرد: دولت های سازشکار عربی در سایه قدس محو شدند.

امام جمعه رشت، ملت ایران را لبیک گوی ندای امام(ره) در آزادی قدس و فلسطین عنوان کرد و افزود: هر قدر زمان می گذرد رژیم صهیونیستی در سراشیبی سقوط و افول قرار گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین فلاحتی با تاکید بر تداوم انتفاضه فلسطین، بیان کرد: حفظ هوشیاری مردم فلسطین در برابر دشمنان حائز اهمیت است.

وی، حضور مردم مسلمان در صحنه جهانی و کمک به مردم فلسطین را واجب کفایی دانست و تصریح کرد: خروش امت اسلامی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی بسیار مهم است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه در سایه تلاش سپهبد شهید سردار قاسم سلیمانی مقاومت در عرصه جدید قرار گرفته است، اظهار کرد: جنگ ترکیبی در مقابل دشمنان ایجاد شده است.

حجت الاسلام و المسلمین فلاحتی به شرایط ایجاد شده به دلیل شیوع ویروس کرونا در جامعه اشاره کرد و گفت: به دلیل بی نظارتی برخی آسیب ها در کشور ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه مجلس دوره دهم شورای اسلامی با گلایه هایی که داشتیم به اتمام رسید، بیان کرد: به پاسخ های مقام معظم رهبری در کنترل قیمت ها و توجه به نقدینگی در جامعه پاسخ داده نشده است.

امام جمعه رشت به سوء استفاده افراد زالوصفت در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: گرانی ایام کرونا مردم را دارد خسته می کند ضمن اینکه این پرسش مطرح است چگونه می شود خودروی پراید ۲۲ میلیون تومانی به ۹۰ میلیون تومان برسد.

حجت الاسلام و المسلمین فلاحتی با بیان اینکه ۱۳ جمعه است نمازجمعه در کشور اقامه نمی شود، اظهار کرد: مسئولان مربوطه باید پاسخگو باشند البته نمی خواهیم سیاه نمایی کنیم و هیچگاه نظام اسلامی درجا نزده است و تمام دولت ها تلاش کردند اما بیش از این را توقع داشتیم و مردم می خواهند متولیان وعده هایی که محقق نشده، را توضیح دهند.

وی ادامه داد: هنوز دستمزد کارگران و کارمندان افزایش پیدا نکرده اما نرخ اقلام چند برابر تا ۱۰ برابر افزایش پیدا کرده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با گلایه به اقامه نشدن نماز عید فطر در مصلاها، تصریح کرد: آیا تدبیر است که نماز عید فطر در مساجد باشد اما در مصلاها اقامه نشود.

وی با اشاره به اینکه بنا نیست گفتمان خانگی خود را به دشمن بگوییم، بیان کرد: از سازمان های نظارتی می خواهیم به فریاد مردمی که ۸ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردند، برسند و نظارت ها را سختگیرانه پیگیری کنند.

حجت الاسلام و المسلمین فلاحتی به مشکلات موجود و نگرانی مردم اشاره کرد و یادآور شد: رهبر معظم انقلاب تمام هشدارها را به مسئولان دادند و ایشان دلسوزترین فرد برای ملت ایران، امت اسلامی و حتی ملت های مظلوم دنیا است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha