چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
احمد هژبری

کارشناس مسائل سیاسی در جمع مجازی طلاب مدرسه علمیه کوثر خاتم گفت: مسئله دفاع از آرمان فلسطین و آزادی قدس شریف از سال ۴۲ و از سال های اولیه شکل گیری نهضت اسلامی توسط حضرت امام خمینی (ره) مطرح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، احمد هژبری، شامگاه جمعه از طریق فضای مجازی، در جمع طلاب مدرسه علمیه کوثر شهرستان خاتم با گرامیداشت روز جهانی قدس، دلایل اهمیت حمایت از آرمان فلسطین را برشمرد و اظهار داشت: خداوند در قرآن می فرماید: أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم. پیامبر اسلام (ص) در روایات مختلف به فریادرسی و حمایت از مسلمان مظلوم تأکید کرده اند. 

وی تصریح کرد: حمایت از ملت فلسطین حمایت از مظلومیت و انسانیت است و کسانی که شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران در فتنه ۸۸ سر دادند چه پاسخی برای این سخنان قرآن و پیامبر(ص) و علی( ع) دارند؟

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: امیرالمومنین حضرت علی (ع) می فرماید دشمن ظالم و یار و یاور مظلوم باش، ما پیرو بانوی بزرگواری هستیم که سه روز متوالی غذای خود را به فقیر، اسیر و یتیم هدیه کرد اما برخی شبهه ایجاد می کنند که فسلطین را رها کن فکری به حال ما کن یا چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است.

 هژبری افزود: هم باید به فکر مسجد بود و هم به فکر خانه و دفاع از فلسطین، وظیفه دینی و شرعی و اسلامی ما است.

وی با اشاره به قداست بیت المقدس که محل حادثه عظیم معراج پیامبر اسلام(ص) است خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی (ره) از همان سال های اولیه شکل گیری نهضت اسلامی یعنی از سال ۴۲ که جرقه انقلاب را زد، مسئله فلسطین را هم مطرح کردند و آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس اعلام کردند.

آزاده هشت سال دفاع مقدس با بیان این که پروژه معامله قرن آخرین تلاش ترامپ برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا و کسب رضایت لابی صهیونست ها در آمریکا است، عنوان کرد: در این پروژه قرار است بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل شناخته شده و ساکنان فلسطینی قدس شرقی به تدریج از این منطقه خارج شوند و حق بازگشت آوارگان فلسطین برای همیشه منتفی شود. 

وی، یکی دیگر از اهداف اسرائیل را تشکیل دولت فلسطینی فاقد ارتش و تحت کنترل اسرائیل بیان کرد و افزود:  حضرت آقا فرمودند این نقشه شوم محقق نخواهد شد.

*اهداف شرارت و توطئه استکبار جهانی

کارشناس مسائل سیاسی برخی از اهداف استکبار جهانی در منطقه را تضعیف محور مقاومت و نجات اسرائیل از فروپاشی، خروج آمریکا از برجام و تشدید تحریم های ایران، انتقال سفارت آمریکا از تلاویو به قدس، به رسمیت شناختن اشغال بلندی های جولان توسط اسرائیل، قرار دادن سپاه در لیست گروه های تروریستی و ترور شهید سلیمانی برشمرد و افزود: متأسفانه بعضی از کشورهای خائن منطقه مثل عربستان و امارات این مسئله را پذیرفتند و بودجه های کلانی برای حمایت از این طرح گذاشتند. 

*نقش انقلاب اسلامی ایران در تقویت محور مقاومت

هژبری با اشاره به ۷۲ سال اشغال قدس و فلسطین، گفت: قبل از نقلاب اسلامی مسئله فلسطین در اوج ضعف بود و در جنگ شش روزه چند ارتش کشور عربی با اسرائیل جنگید و نهایتاً نتیجه آن اشغال بلندی های جولان و صحرای سینا و بخشی از خاک اردن شد. 

وی یادآور شد: قبل از اختصاص و نامگذاری روز جهانی قدس، مسلمانان متفرق بودند و حداکثر مبارزات در یک قبضه کلاشینکف خلاصه می شد، اما الان تجهیزات پیشرفته نظامی دارند. 

آزاده هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: فلسطینی ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی از ایرانی ها درس مقاومت آموختند و توانستند از یک ارتش جهادی مردمی در سرزمین اشغالی برخوردار شوند. 

هژبری اذعان کرد: لبنان نیز در جنگ هشت روزه، ۲۲ روزه، ۳۳ روزه و ۵۲ روزه با اسراییل و در نهایت در آخرین حمله اشغالگران به غزه را بعد از دو روز به زانو درآورد و انقلاب اسلامی سنگ های در دست فلسطین را به موشک تبدیل کرد و آرامش را از اشغالگران قدس گرفت. 

وی تصریح کرد: علت حمایت آمریکا از اسرائیل آن است که پس از سقوط شاه پهلوی، اسرائیل ژاندارم منطقه و حافظ منافع آمریکا در خاورمیانه است و پرچم رژیم اسرائیل دو خط آبی است که نشان دهنده رؤیای این رژیم اشغالگر برای غصب منطقه بین رود نیل تا رود فرات است.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: امروز انقلاب اسلامی آنچنان قدرت آنها را در هم کوبیده است که اسرائل دیوار حائل اطراف خود می کشد و به اعتراف کارشناسان سیاسی خود رژیم صهیونیستی اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید.

 انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha