پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عید سعید فطر

حوزه/ عید فطر عید عزت همه مسلمانان است و باید سعی کرد با تلاش بیشتر این عزت و بندگی را تدوام بخشید و به خدا نزدیک تر شد.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تبریک عید سعید فطر گفت: یکی از اعیاد بزرگ اسلام، عید فطر و عید بندگی است. در این روز افرادی که یک ماه بندگی کردند، برایشان عید بسیار لذت بخشی است، چرا که این ماه را جشن می گیرند.

مدیر حوزه علمیه زنجان افزود: در قنوت نماز عید فطر انسان از خدا می خواهد برکات و رحمت و مغفرت را برای او در ماه های دیگر تداوم بدهد، او را از شر و نیرنگ شیاطین حفظ کند و از او در مقابل بدی ها مراقبت نماید.

وی ادامه داد: از طرفی عید فطر عید عزت همه مسلمانان است وباید سعی کرد با تلاش بیشتر این عزت و بندگی را تدوام بخشید و به خدا نزدیک تر شد.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری با بیان این که چگونه باید عید فطر را تداوم داد، گفت: از جمله این مسائل تداوم بندگی، تهجد، درک کردن سحر، توجه به نماز اول وقت، تدبر و تفکر در قرآن و عمل به آنها است.

مدیر حوزه علمیه زنجان افزود: سحر خیزی از مسائل مهمی است. بسیاری از بزرگان از طریق همین سحر خیزی به درجات عالی انسانی رسیده اند و توانسته اند راه های بندگی را طی کنند.

وی افزود: در این رابطه باید سعی کرد خود را به اخلاق الهی و دینی آمیخته کنیم و آن اخلاق حُسنا را در خود تجلی دهیم و اگر این گونه باشد، قطعا می توان به کمال و تقرب الی الله نزدیک تر شد.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha