جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر| اقامه نماز عید سعید فطر در بجنورد

حوزه/ استاد جامعةالزهرا(س) گفت: عید سعید فطر نماد وحدت مسلمانان است که با شکرگزاری از درگاه خداوند به مستحکم شدن قلب ها، بندگی خداوند را جشن می گیرند.

رقیه درویشی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، در روز عید سعید فطر اظهار داشت: در بسیاری از جوامع عید همراه با شادی و تفریح است این در حالی است که  خاستگاه عید سعید فطر مذهبی و آیینی و به عنوان یوم الله نامگذاری شده است.

وی افزود: هر گروه و جامعه‌ای دارای عید هستند که در کشورهای مسلمان عید سعید فطر دارای رنگ و بوی معنوی و جشن بندگی در ارتباط محکم تر با خداوند است.

این استاد حوزه خواهران به جایگاه عید سعید فطر در احادیث و روایات پرداخت و گفت: رسول خدا(ص) عید سعید فطر و قربان را مورد توجه ویژه قرار دادند و به عنوان روز جایزه  نامگذاری کردند.

وی افزود: امام حسین(ع) در روز عید سعید فطر به مردمی که در حال کارهای بیهوده بودند می فرمود: " که خداوند رمضان را برای بندگانش قرار داد تا به واسطه اطاعت پروردگار، در آن روز به رضوان الهی سبقت بگیرند. قومی پیشی گرفتند و گروهی بازماندند در این روز که به نیکوکاران پاداش داده می شود گناه کاران زیان می ببینند و مشغول کارها بیهوده هستند. "

درویشی با بیان اینکه در کلام معصومان روز عید فطر روز تولد فطرت است گفت: از بین تمام موجودات تنها بشر است که صفات خداوند را در خود متجلی می کند که با بندگی پروردگار فطرت درونی زنده می شود و از بالقوه به بالفعل تبدیل می شود.

وی ادامه داد: باید ظاهر و باطن انسان این عید را جشن بگیرد و با پرداخت زکات فطره این جشن را بین سایر بندگان خداوند تقسیم کنیم.

این استاد حوزه خواهران با تاکید بر این که این عید بشارت است گفت: خداوند در این روز به بندگان توفیق داده است تا از دریای بی کرانش بهره مند شوند و شکر معنویت بر جای آورند.

وی خاطر نشان کرد: عید فطر روز دعاست و باید از خداوند بهترین ها را طلب کرد تا برآورده شود.

درویشی تاکید کرد: روز عید سعید فطر روز شوق دیدار یار است و ما در فراق امام زمان (عج) هستیم که امیدواریم با ظهورش این عید را جشن بگیریم.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha