جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به این که عید فطر فرصتی طلایی برای مردم است تا اختلافات خود را با یکدیگر کنار گذارند، گفت: مسلمانان در پیشگاه خداوند متعهد می‌شوند که در راستای مصالح اسلامی گام بر دارند

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر، اظهار داشت: عید فطر در حقیقت، روز اعطای پاداش از ناحیه خداوند به بندگان روزه دار است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که در روز عید فطر، خداوند برکات خود را بر بندگان نازل می کند، تصریح کرد: مردم در این عید سعید با اعمالی نظیر پرداخت زکات فطره و شرکت در نماز عید فطر، مراتب بندگی خود را تکمیل می کنند.

مدیر حوزه های علمیه کشور خاطرنشان کرد: نماز عید فطر فرصتی برای مسلمانان است که با حضور در این مراسم، در حقیقت به شکرانه یک ماه بندگی و عبادت نماز را اقامه کنند تا بتوانند سپاس و ستایش لازم را از ذات کبریایی حق داشته باشند.

صمیمیت مردم و مسئولان

آیت الله حسینی بوشهری تاکیدکرد: حضور ملت ایران اعم از مسئولان و مردم در صفوف به هم فشرده نماز عید سعید فطر، فرصتی برای انسجام، وحدت، همدلی و صمیمیت است.

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه ادامه داد: نماز عید سعید فطر از جمله فرصت هایی است که خداوند، دین و مکتب اسلام در اختیار مردم قرار داده تا فاصله ها را کاهش دهند و بر وحدت و همدلی بیفزایند.

امام جمعه قم ابراز امیدواری کرد: خداوند متعال عبادات و بندگی ملت بزرگ ایران را مورد قبول قرار دهد و مردم با حضور در نماز عید فطر بتوانند به وظایف خود عمل کنند.

تاکید بر وحدت و انسجام امت اسلامی

آیت الله حسینی بوشهری در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که عید سعید فطر چه تاثیری در وحدت جوامع اسلامی می تواند داشته باشد، اظهار داشت: متاسفانه اختلاف‌هایی که امروز در فضای جوامع اسلامی شاهد آن هستیم، توسط دشمنان طراحی شده و مصیبت بزرگی است.

مدیر حوزه های علمیه کشور با تاکید بر این‌که عید سعید فطر فرصت طلایی است که مردم اختلافات خود با یکدیگر را کنار گذارند، تصریح کرد: خوب است که مسلمانان در پیشگاه پروردگار عالم، این تعهد و مسئولیت را عهده دار شوند تا در راستای مصالح امت اسلامی گام برداشته و از اختلافاتی که زمینه سوء استفاده دشمنان را فراهم می کند، تبری جویند و برای آینده ای روشن در جهت رشد و تعالی مکتب اسلام تلاش  نمایند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha