سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی

حوزه/ تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه تصمیم سخت ایجاد محدودیت زیارت، براساس آموزه‌های دینی، مذهبی و عقلانیت و خرد ایمان دینی، اتخاذ شد، گفت: از صفت غریب الغربایی حضرت سخن زیاد گفته بودیم، اما هیچگاه آن را تجربه نکرده بودیم، اما با بسته بودن درهای حرم، احساس غربت و یتیمی کردیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در آئین شکرانه بازگشایی درهای صحن‌های حرم مطهر امام رضا(ع) که با حضور خادمان بارگاه منور رضوی، تعدادی از مبلغان حوزوی و مهمانانی از جامعه مدافعان سلام در صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن تبریک عید سعید فطر، اظهار کرد: فلسفه تشکیل این آئین، شکرگزاری به درگاه پروردگار متعال است که بعد از یک دوره بسیار رنج آور و غم بار، درهای صحن‌های امام رئوف(ع) به روی عاشقان و دلدادگان و محبان باز می‌شود.

وی افزود: تصمیم ایجاد محدودیت زیارت، حقیقتا تصمیمی بسیار سخت و دشوار بود، اما این تصمیم سخت براساس آموزه‌های دینی، مذهبی و عقلانیت و خرد ایمان دینی، اتخاذ شد.

تولیت آستان قدس رضوی ابراز کرد: از حضرت رضا(ع) درخواست و استدعا می‌کنیم که ای امام رئوف(ع)؛ هرطور می‌خواهید ما را تنبیه کنید اما درهای حرم مطهر را بر روی ما نبندید.

وی با بیان اینکه پیشتر در یک سخنرانی‌ گفته بودم «از صفت غریب الغربایی حضرت سخن زیاد گفته بودیم اما هیچگاه آن را تجربه نکرده بودیم مگر در این ایام»، اظهار کرد: اما امروز آن کلام خود را اصلاح می‌کنم، «یا علی بن موسی الرضا(ع) شما غریب الغربا نیستید، ارواح مطهر انبیاء، اولیاء الله و هزار ملائکه برگرد حرم مطهر شما در حال طواف هستند، ما غریب الغربا هستیم و در این دوران سخت غربت را تجربه کردیم. ما با بسته بودن درب‌های حرم، احساس غربت و یتیمی کردیم.»

حجت الاسلام والمسلمین مروی با تقدیر از مهمانان عزیزان و مدافع سلامت شرکت کننده در این مراسم که حقیقتا در این ایام خوب درخشیدند، عنوان کرد: مدافعان سلامت برگ زرینی از انسانیت، نوع دوستی و تعهد دینی را در این ایام به نمایش گذاشتند.

وی گفت: از جوار بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج(ع) به تمام خادمان و سربازان مدافع سلامت کشور، سلام و خدا قوت عرض می‌کنم. این افتخار شما را بس که رهبر معظم انقلاب در چندین سخنرانی مراتب تأیید، سپاس، تشکر و رضایتمندی خویش را نسبت به شما بزرگواران و عزیزان ابراز کردند.

تولیت آستان قدس رضوی ابراز کرد: به روح پاک و منور شهدای عزیز مدافع سلامت درود و سلام می‌فرستیم و از خداوند تبارک و تعالی همنشینی با اولیاءالله را مسئلت می‌نماییم.

وی در بخش  دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اگر حجت خدارا نشناسیم گمراه خواهیم شد، اظهار کرد: برای شناخت امام ابتدا باید امامت را شناخت، و معرفت نسبت به امامت مگر از طریق اتصال و ارتباط با این مقام ممکن نیست.

حجت الاسلام والمسلمین مروی تصریح کرد: هرکسی نمی‌تواند مقام امامت را بیان کند، مگر کسی که به این مقام و منصب نائل شده باشد، لذا معرفت و مقام امام از کلام  دیگران که خود صاحب این مقام نباشد ممکن نیست. حضرت ثامن الحجج(ع)، امامت را به اقیانوسی بی‌پایان و بی‌نهایت که بشر قدرت درک و دسترسی به حقیقت آن را ندارد، تشبیه کرده است.

وی بیان کرد: عالم از درک مقام امامت عاجز است؛ مقام امامت آن مقام ارجمندی است که حضرت ابراهیم(ع) پس از کسب مقام نبوت، رسالت و خلّت به آن دست یافت.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه به هر مقدار که معرفتمان به امامت بیشتر شود، محبت و عشق‌مان نیز به این مقام بیشتر خواهد شد.، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم به عزت و سعادت دنیوی و اخروی برسیم باید تمام ابعاد وجودی زندگیمان را بر اساس آموزه‌های امامان و ائمه معصومین(ع) قرار دهیم.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha