جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدرسه علمیه بقیه الله اندیمشک

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه بقیةالله(عج) اندیمشک گفت: این مدرسه با دارا بودن فضای علمی مناسب و بهره‌گیری از اساتید جوان نخبه، امکان موفقیت طلاب در عرصه‌های مختلف را فراهم کرده است.

حجت‌الاسلام آذرافروز، مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت بقیه‌الله اندیمشک، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به جذب ۲۰ داوطلب ورود به حوزه، اظهار داشت: مدرسه علمیه سفیران هدایت بقیةالله(عج) اندیمشک برای سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ از بین واجدین شرایط مقطع دیپلم، فوق‌دیپلم، لیسانس و فوق‌لیسانس، داوطلب می‌پذیرد.

وی در خصوص ویژگی‌های مدرسه علمیه بقیةالله(عج)، گفت: این مدرسه با دارا بودن فضای علمی مناسب و بهره‌گیری از اساتید جوان نخبه، امکان موفقیت طلاب در عرصه‌های مختلف را فراهم کرده است.

حجت‌الاسلام آذرافروز، نوآوری در متون کاربردی حوزه بر اساس نیازهای جامعه را یکی دیگر از ویژگی‌های این مدرسه علمیه دانست و تصریح کرد: تلاش داریم با توجه به نیاز خاص منطقه شمال خوزستان، دروسی را به طلاب ارائه کنیم که به فعالیت آن‌ها در مناطق هدف اثربخشی مضاعف ایجاد کنند.

مدیر مدرسه علمیه بقیه‌الله(عج) اندیمشک، به توجه به خدمات اجتماعی و محرومیت‌زدایی از مناطق حاشیه‌ای را از دستورالعمل‌های مهم این مدرسه علمیه اعلام کرد و گفت: همچنانی که طلبه برای ارتقای سواد حوزوی خود تلاش می‌کند باید در زمینه خدمات اجتماعی و انجام فعالیت‌های جهادی نیز فعال و پویا باشد.

حجت‌الاسلام آذرافروز در ادامه، پیرامون آینده شغلی طلاب اظهار داشت: طلاب مدارس علمیه سفیران هدایت، پس از ۵ سال تحصیل و فارغ‌التحصیل سطح ۲، می‌توانند در بخش‌های مختلفی همچون «مدیریت مجموعه‌های فرهنگی»، «اشتغال در آموزش‌وپرورش به‌عنوان مدیر، معلم و مشاور»، «تدریس در حوزه و دانشگاه»، «امام جماعت مساجد و ادارات و ارگان‌ها»، «کارشناس دینی رسانه و فضای مجازی» و... خدمتگزار نظام اسلامی باشند.

وی همچنین گفت: در مدارس علمیه سفیران هدایت، یک طلبه علاوه بر دروس سنتی حوزه همچون «فقه و اصول»، «منطق» «ادبیات عرب» و... یک سری دروس کاربردی نظیر «تفسیر قرآن»، «نهج‌البلاغه»، «صحیفه سجادیه»، «سخنوری»، «کلاس داری»، «روانشناسی»، «جامعه‌شناسی»، «مدیریت اسلامی» و... را هم به صورت رسمی مطالعه می‌کند.

مدیر مدرسه علمیه بقیةالله(عج) اندیمشک، با اشاره به نحوه ثبت‌نام در مدارس علمیه، اظهار داشت: علاقه‌مندان تا ۲۰ تیرماه می‌توانند با مراجعه به سایت پذیرش حوزه‌های علمیه به نشانی paziresh.ismc.ir مراحل ثبت‌نام را طی کرده و مدرسه علمیه سفیران هدایت بقیه‌الله(عج) اندیمشک را انتخاب کنند.

حجت‌الاسلام آذرافروز در پایان گفت: همچنین دو شماره ۰۹۱۶۳۴۲۷۰۵۴ و ۰۹۳۳۲۱۲۷۷۹۸ آماده پاسخ‌گویی به سؤالات داوطلبین ورود به مدارس علمیه می‌باشد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha