جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مژگان احمدی

دبیر اجرایی مرکز پژوهشی حوزه علمیه خواهران استان همدان گفت: مرکز پژوهشی حوزه علمیه خواهران همدان در راستای تولید علم فعالیت خود را در 4گروه علمی پژوهشی فعالیت دارد.

مژگان احمدی، دبیر اجرایی مرکز پژوهشی حوزه علمیه خواهران استان همدان در گفت‌گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان،با بیان اینکه از نیمه دوم سال 1398 این مرکز فعالیت خود را آغاز کرده، اظهار کرد: از سال گذشته مرکز پژوهشی در مدیریت حوزه علمیه خواهران استان همدان ایجاد شده  و تاکنون فعالیت‌هایی را انجام داده است.

وی با بیان اینکه زمان تأسیس رسمی مرکز  پژوهش در شش ماهه آینده خواهد بود، ادامه داد: این مرکز دارای 10 نفر عضو دائمی  است و در جلسات مقدماتی اهداف مرکز مشخص و نقشه راه آن ترسیم شد که در جهت تولید علم اقدامات مطلوبی در این مرکز شاهد باشیم.

احمدی بیان کرد: غربالگری اعضای شناسایی شده و ترمیم تیم، سپردن پژوهش‌های پروژه‌ای، توان‌افزایی اعضاء با برگزاری کارگاه‌های مختلف با اساتید مجرب، رایزنی با دستگاه‌ها و ارگان‌هایی که در زمینه علوم انسانی فعالیت دارند و پیگیری چاپ فصلنامه علمی پژوهشی از جمله اقداماتی است که تاکنون انجام شده است.

وی ادامه داد: پیگیری تأمین هزینه‌های مرکز توسط مؤسس که حجت الاسلام والمسلمین شعبانی هستند، خرید سیستم رایانه، تعیین مکان برای مرکز در ساختمان مدیریت حوزه علمیه خواهران استان همدان، شناسایی سمینارها و همایش‌ها، برگزاری کارگاه یک روزه مقاله‌نویسی، شناسایی و جذب اساتید مجرب دارای مقاله علمی پژوهشی، ایجاد 4گروه علمی پژوهشی برای اعضا از دیگر اقداماتی است که در چند ماه گذشته انجام شده است.

دبیر اجرایی مرکز پژوهشی حوزه علمیه خواهران استان همدان عنوان کرد: تاکنون 8پروژه تحقیقاتی به پایان رسیده است که 5 تحقیق به همایش اخلاق و تربیت علوی ارسال شده است و پیگیری شده که 4 مقاله در مجله علمی پژوهشی نهج‌البلاغه به چاپ برسد.

وی با اشاره به اینکه زمینه انجام پژوهش‌های میدانی فراهم شده است، افزود: حضور اعضا در مجامع و مراکز پژوهشی، برگزاری 4کارگاه مهارت‌افزایی  پژوهش‌های میدانی، منبع‌شناسی و مقاله‌نویسی از جمله برنامه‌هایی است که برای امسال پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد:  اعضای مرکز درحال تدوین محتوای طرح تحکیم بنیادخانواده برای شهرداری همدان هستند و در نظر داریم به سمت قبول سفارشات پژوهشی از سایر  ارگان‌ها و استان‌ها برویم.

احمدی با بیان اینکه مرکز پژوهش تخصصی خواهران گام مهمی در راستای پژوهش‌های علمی خواهران است، عنوان کرد: بررسی مسائل فکری، سازماندهی پژوهش‌ها، بررسی معضلات جامعه بانوان، تولید علم و تاکید بر آموزه‌های اسلامی اهل بیت(ع) از جمله اهدافی است که سازمان تبلیغات اسلامی  این مجموعه را بر آن داشت که بخشی از خلاء در زمینه پژوهش را جبران کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha