شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
گفت وگو با حجت الاسلام والمسلمین رجبی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: در وضعیت کنونی نهادهای دولتی و حاکمیتی می بایست زمینه مساعد برای رشد جمعیت کشور را فراهم نمایند.

آیت الله محمود رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که در حال حاضر بنابر اعلام نظر مسئولان وزارت بهداشت، نرخ رشد جمعیت کشور برای اولین بار به زیر یک درصد رسیده است، اظهار داشت: اگر می خواهیم که در وضع فعلی تغییری صورت گیرد و ان‌شاءالله رشد جمعیت به حد قابل قبولی برسد، لازمه اش این است که شرایط و زمینه های لازم برای تحقق این مسئله از سوی نهادهای دولتی و حاکمیتی به خوبی در کشور فراهم شود.

وی افزود: بی شک همه ما در خصوص مقابله با روند کاهش جمعیت مسئولیت داریم و کسی نمی تواند از این مسئله شانه خالی کند و لذا باید در سایه همدلی و عزم ملی به دنبال راه های افزایش جمعیت و نیز کاهش سن ازدواج باشیم.

قائم مقام مؤسسه امام خمینی (ره) همچنین خاطرنشان کرد: در واقع همه نهادها و دستگاه های متولی به خصوص دولت و مجلس و نیز شبکه عظیم و تأثیرگذار حوزه و روحانیت باید در جهت ترویج فرهنگ افزایش جمعیت و بیان مخاطرات کاهش جمعیت در بین مردم تلاش کنند و اگر این تلاش و مجاهدت به درستی صورت گیرد، قطعاً لطف و عنایت خدای متعال نیز شامل حال ما شده و در سال های آتی از این وضعیت خطرناک خارج خواهیم شد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha