جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حضور روانشناسان جهادی در بیمارستان های کرونایی

حوزه/ جمعی از مشاوران جهادی حوزه علمیه خوزستان، برای افزایش تاب‌آوری، امید و رفع اضطراب بیماران کرونایی به بیمارستان‌های سطح شهر رفته و در تلاش برای کاهش نگرانی‌های آن‌ها هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با افزایش روند مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان، اضطراب مردم از ابتلا به این ویروس دوچندان شده و اکثر مردم نگران سلامت خود و اطرافیانشان هستند.

اما آن دسته از افرادی که متأسفانه مبتلای به این ویروس منحوس و ناشناخته شده‌اند، به دلیل ترس و واهمه از بازگشت سلامتی خود، وضعیت روحی مناسبی ندارند! علی‌الخصوص آن دسته از مبتلایانی که در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند.

در این راستا جمعی از مشاوران جهادی حوزه علمیه خوزستان، برای افزایش تاب‌آوری، امید و رفع اضطراب بیماران کرونایی به بیمارستان‌های سطح شهر رفته و در تلاش برای کاهش نگرانی‌های آن‌ها هستند.

این مشاوران متخصص، تحت عنوان «روحانیون روانشناس جهادی» به ۳ بیمارستان «راضی»، «طالقانی» و «سینا» رفته و پروتکل‌های درمانی را به‌صورت ویژه برای هر بیمار انجام می‌دهند.

«روحانیون روانشناس جهادی» که عمدتاً کارشناس ارشد روانشناسی هستند، پس از طی کردن دوره مخصوص مقابله با بیماری کرونا، به‌صورت شیفت بندی شده، در هر ۳ بیمارستان مستقر شده و پروتکل‌های درمانی را طی ۷ جلسه برای هر بیمار اجرا می‌کنند.

این طرح اقدامی از سوی امور مشاوره‌ای حوزه علمیه استان خوزستان با همکاری نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفته و مسأله حضور روحانیون مشاور به مدیران سه بیمارستان مخصوص کرونایی ها ابلاغ شده است.

همچنین بنا بر پیگیری‌های میدانی صورت گرفته از سوی خبرنگار «حوزه»، حضور روحانیون روانشناس جهادی در بیمارستان‌ها به‌شدت مورد استقبال کادر درمانی و بیماران قرار گرفته است.

لازم به ذکر است بنا بر اعلام مسئول امور مشاوره‌ای حوزه علمیه استان خوزستان طرح حضور روحانیون روانشناس جهادی در بیمارستان‌ها، با رعایت کلیه اصول بهداشتی، تا ریشه‌کن شدن ویروس کرونا ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha