جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محمدی

معاون فرهنگی مدرسه علمیه خواهران برازجان گفت: فعالیت های فرهنگی و تربیتی، انشاالله هیچگاه تعطیل نخواهد شد.

مریم محمدی معاون فرهنگی مدرسه حضرت رقیه (س) برازجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بوشهر با بیان این نکته که فعالیت های فرهنگی و تربیتی هیچگاه تعطیل نخواهد شد، گفت: در پی تعطیلی مدرسه به منظور پیشگیری از انتشار ویروس کرونا واحد فرهنگی نیز همچون دیگر واحدها، فعالیتهای ماه رمضان را به صورت‌ مجازی و گسترده تر اجرا کرد.

وی با اشاره به اهمیت ماه مبارک رمضان، بیان کرد: جزء خوانی قرآن کریم همراه با تفسیر، خواندن دعاهای وارده، انتشار روزانه یک حدیث از معصومین و بیان یک حکمت از نهج البلاغه در گروه حسینیه حضرت رقیه(س) از برنامه های این ماه مبارک بوده است.

محمدی در تشریح برنامه های صورت گرفته، گفت: بیان و پاسخگویی به مسائل شرعی، انتشار مطالب علمی در خصوص آثار و فواید روزه داری و مشاوره با موضوع خانواده آسمانی از دیگر برنامه های مجازی بود که جهت رفاه حال مخاطبین برگزار گردید.

محمدی با اشاره به مسابقات صورت گرفته در ماه رمضان، ادامه داد: ما در ماه مبارک رمضان مسابقاتی را نیز برای طلاب برگزار کردیم که از این میان می توان به مسابقه دعای هفتم صحیفه سجادیه و مسابقه مجازی تهیه عکس نوشته و پوستر با موضوع روز جهانی قدس اشاره کرد که در پایان مسابقات از برگزیدگان این مسابقات تقدیر شد و هدایائی به رسم یادبود به این عزیزان تقدیم گردید.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت رقیه (س) برازجان افزود: از آنجا که پرداختن به مسائل اخلاقی و بصیرتی نیاز همیشگی طلاب است، کلاس های مجازی اخلاقی و بصیرتی در گروه حسینیه حضرت رقیه(س) با حضور کلیه طلاب و فارغ التحصیلان برگزار شد و همچنین با توجه به استرس و اضطراب ایجاد ناشی از شیوع ویروس کرونا، به منظور آرامش بخشی و تقویت روحیه طلاب، سفره صلوات، سخنرانی و روضه خوانی مجازی برگزار گردید؛ از مهمترین کارهای واحد فرهنگی در این ایام می توان به تماس تلفنی با خانواده شهدا و دلجویی از خانواده آن عزیزان علی الخصوص مادران شهدا یاد کرد.

محمدی با اشاره به لزوم حمایت از خانواده های نیازمند و کم درآمد، گفت: در ایام با برکت ماه مبارک رمضان به همت و تلاش خیرین طلبه و غیر طلبه کمک های نقدی و کارت هدیه ای به مبلغ سه میلیون تومان و غیر نقدی در قالب‌ 230 بسته معیشتی در بین نیازمندان شهرستان برازجان پخش شد. علاوه بر آن تهیه بسته های معیشتی همچنان ادامه دارد و اکنون در حال آماده سازی ۴۰ بسته معیشتی دیگر نیز هستیم.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه خواهران برازجان در پایان به برگزاری مراسم مجازی وداع با ماه مبارک اشاره کرد و گفت: برگزاری مراسم وداع با ماه رمضان و تقدیر از روزه اولی‌ها، در حسینیه حضرت رقیه(س) از دیگر فعالیت های فرهنگی بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha