جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ارگی

حوزه/ دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان گفت: مبارزه با مواد مخدر به تنهایی و توسط یک نهاد خاص امکان‌پذیر نیست و مشارکت مردمی بر مبنای اعتماد و سرمایه اجتماعی لازمه ریشه‌کنی بلای خانمانسوز اعتیاد است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، به نقل از روابط عمومی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سمنان، حسن ارگی ابراز داشت: تمام ظرفیت‌ها برای جلب مشارکت‌های مردمی به منظور ریشه‌کن شدن اعتیاد استفاده شود.

وی ادامه داد: اقشار مختلف جامعه مانند روحانیان ، معلمان ، استادان دانشگاه‌ها ، هنرمندان ، ورزشکاران و اصناف با همکاری دستگاه‌های دولتی و غیردولتی باید پای کار باشند و برای ریشه‌کن‌سازی اعتیاد همکاری کنند.

وی بیان کرد: اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر، فرآیندی است که طی آن افراد و قشرهای مختلف جامعه در روند مبارزه با مواد مخدر در بخش های گوناگون مشارکت کنند و نقش‌های کلیدی به عهده گیرند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان تاکید کرد: افزایش آگاهی اجتماعی، اعتماد اجتماعی و سرمایه اجتماعی برای افزایش مشارکت مردمی نکته مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: اجرای طرح یاری گران زندگی به منظور نهادینه کردن رویکرد اجتماعی مبارزه همه جانبه با مواد مخدر و روانگردان‌ها با مشارکت حداکثری مردم و مسوولان از جمله اقدامات انجام شده از سوی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان است.

ارگی یادآور شد: اجرای برنامه های پیشگیری از اعتیاد در محیط‌هایی مانند خانواده و محله ها از طریق برگزاری کارگاه آموزشی ، همایش ، جشنواره ، نمایشگاه و توزیع بسته های آموزشی از دیگر برنامه‌های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان است.

وی تصریح کرد: شناسایی ، تعقیب و انهدام شبکه های قاچاق مواد مخدر و مقابله با عوامل اصلی استان و خارج از استانی و اجرای طرح‌های ویژه جمع آوری خرده فروشان مواد مخدر و روانگردان‌ها برای کاهش دسترسی به مواد مخدر از دیگر برنامه‌ها برای مقابله با اعتیاد است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان گفت: رصد ارائه حمایت‌های اجتماعی به‌منظور صیانت از معتادان بهبود یافته و خانواده آنان به ویژه آموزش‌های فنی و حرفه ای ، اشتغال و توانمندسازی و استانداردسازی فعالیت سازمان‌های مردم نهاد فعال درحوزه مبارزه با مواد مخدر با جدیت پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha