جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ ارتباط تصویری رهبر انقلاب با جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا

حوزه/ شریعتی گفت: خوشبختانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، توجه ویژه‌ای به مشکل آب و فاضلاب اهواز داشته و موافقت کردند از صندوق توسعه ملی مبلغ ۵۰ میلیون یورو برای این مسئله اختصاص یابد و سال آینده هم مبلغ ۵۰ میلیون یورو دیگر اختصاص پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان، دیشب در گفتگویی زنده تلویزیونی با شبکه دو سیما، در خصوص مشکلات آب و فاضلاب استان خوزستان، گفت: خوشبختانه در سه روز گذشته سعادت یافتیم که خدمت رهبر معظم انقلاب اسلامی حضور پیدا کنیم و در مورد مشکلات آب و فاضلاب استان خوزستان با ایشان مواردی را مطرح کردیم.

وی افزود: خوشبختانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، توجه ویژه‌ای به مشکل آب و فاضلاب اهواز داشته و موافقت کردند از صندوق توسعه ملی مبلغ ۵۰ میلیون یورو برای این مسئله اختصاص یابد و سال آینده هم مبلغ ۵۰ میلیون یورو دیگر اختصاص پیدا کند.

شریعتی اظهارداشت: دولت نیز به مسائل و مشکلات خوزستان در این مدت توجه خوبی داشته و برای نمونه در موضوع کاهش عوارض ریزگردها، دولت اعتبارات خوبی اختصاص داده است.

استاندار خوزستان گفت: در این مدت ۳۰ هزار هکتار از کانون‌های اصلی گردوغبار خوزستان به زیر کشت رفته است. ضمن اینکه با توجه به احداث کانال آبیاری، ۱۰ هزار هکتار دیگر از کانون‌های گردوغبار خوزستان مرطوب‌سازی و بوته کاری شده است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۹۰ درصد تالاب هورالعظیم آبگیری شده است، اظهارداشت: این موضوع به دلیل بارندگی‌های خوب دو سال اخیر بوده که منجر به تأمین حق آبه این تالاب شده است.

شریعتی در پایان تصریح کرد: هم‌اکنون اغلب منشأهای داخلی گردوغبار خوزستان مهار شده و اگر ریزگردهایی در هوا مشاهده شود، منشأ خارجی دارد که دولت در حال رایزنی برای رفع آن است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha