پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تنگسیری

حوزه/ فرمانده نیروی دریایی سپاه ‌از ساخت شناور تهاجمی با قابلیت نشستن بالگرد در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، سردار دریادر پاسدار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه در مراسم الحاق بیش از ۱۰۰ فروند شناور به ناوگان دریایی سپاه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت نیروی دریایی گفت:دیدگاه عالمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در توجه دادن قوای مسلح کشور به تهدیدات دریایی موجب رشد همه‌جانبه توانمندی‌های نیروی دریایی سپاه شده است و اکنون بیش از ۹۵ درصد نیازهای اساسی این نیرو در داخل کشور تامین و تولید می‌شود.

وی افزود: امروز ۱۱۲ شناور رزمی تندرو و جدید به نیروی دریایی سپاه ملحق می‌شود که هم در طراحی و هم در نوع سلاح‌های بکار رفته در آن تغییراتی ویژه برای بهبود عملکرد و ارتقای کارآمدی صورت گرفته است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان این که با بهره‌گیری از دانش بومی به سرعت ۹۲ نات در شناورهای نظامی خود در دریا دست یافته‌ایم، تصریح کرد: این سرعت به اندازه ۳ برابر سرعت شناورهای آمریکایی است که بدلیل طراحی منحصربفرد و ارتقای ساختارهای موتوری آن بدست آمده است.

سردار تنگسیری ادامه داد: چابکی، سبکی و قابلیت مانور بالا در کنار آبخور کم و ارتقای سلاح‌های کارگزاری شده از ویژگی‌های شناورهای جدید رزمی-تهاجمی جدید است که به همت صنایع دفاع و شرکت‌های دانش‌بنیان ساخته شده‌اند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در ادامه گفت: مانور فوق العاده زیاد، آب خور کم و دقت در سلاح های به کار برده شده در این شناورها زیاد است، ساخت این شناورها از افتخارات نیروی دریایی سپاه است که در داخل کشور ساخته می‌شود، شناورهای میعاد در کارخانجات سپاه و ذوالفقار در کارخانجات وزارت دفاع ساخته شده است.

وی تصریح کرد: امروز افتخار می‌کنیم در ۲۲۰۰ کیلومتر سواحل جنوب حضور داریم سازه‌های ساخت داخل را استفاده می‌کنیم تقویت بسیج دریایی دشمن را ناامید کرده است، این شناورها تولید و در اختیار بسیج دریایی قرار می‌گیرد، ما ۲۴۸ ناوگروه بسیج دریایی با ۲۳ هزار شناور داریم که برای ما این نیز افتخاری است.

سردار تنگسیری افزود: امروز اعلام می‌کنیم هرجا آمریکایی ها هستند ما هم بغل گوششان هستیم و در آینده نزدیک بیشتر هم احساسمان خواهند کرد.

وی ادامه داد: امروز ثابت کردیم «ما می‌توانیم» و در بخش‌های مختلف این مسئله را ثابت کرده‌ایم، بیش از ۹۵ درصد شناورها را در کشور می‌سازیم و در آینده نزدیک این میزان افزایش می‌یابد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به ویژگی های شناور رعد با طول هفت‌ونیم متر که قابلیت حرکت در اقیانوس را نیز دارد تصریح کرد: امروز تهدید را جدی گرفته‌ایم از مرگ نمی‌ترسیم همه آماده جانفشانی هستیم این را در عمل نشان خواهیم داد.

سردار تنگسیری از اقدامات نیروی دریایی سپاه برای طراحی و ساخت یک شناور تهاجمی با قابلیت نشستن بالگرد بر روی آن و به نام شهید سلیمانی خبر داد و گفت: یکی از شناورهای که در حال طراحی هستیم به نام شهید سلیمانی نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: شناورهای حاج قاسم سلیمانی قابلیت‌های بسیاری خواهد داشت که از جمله آن به طول ۶۵ متری و قابلیت نشست و برخواست بالگرد بر روی آن می‌توان اشاره کرد، موشک هوایی و سطحی این شناورها نیز طراحی شده است و به زودی در ۳ کارخانه در نقاط مختلف ساخته خواهد شد، همچنین یک شناور نیز با نام شهید ابومهدی المهندس در حال طراحی است که این دو شناور به زودی به ناوگان نیروی دریایی سپاه اضافه خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    1 0
    درود بر دریادلان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    1 0
    سپاه می بایست پرقدرت و چابک در همه آبها به ویژه منطقه باب المندب و پشتیبانی از انصار الله حضوری تعیین کننده و تمام کننده داشته باشد
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    1 0
    تقویت و توسعه حضور بسیار مهم است
  • IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    0 0
    باب المندب یعنی نقطه مهم کنترل کالا آسیا و اروپا
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
    0 0
    دعای مرزداران را هماره بخوانیم . دعای ۲۷ صحیفه سجادیه . صوت و متن دعا با یه جستجو توی اینترنت در دسترسه .
    • IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      0 0
      می شود خط مقدم مدام سلاح بدست باشد ، اما خط پشتیبانی گهگاهی ؟! دعا سلاح مومن است ، سلاح مناسب پشتیبانی مقاومت ، دعای مرزداران است ، کسانی که در قرائت یه خورده سختشان هست ، می توانند صوت را از اینترنت بگیرند ، و همراه گوش کردن ، زمزمه بکنند ، وفقنا الله و إیاکم لمرضاته .