پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ابراهیمی ترکمان

حوزه/ ابوذر ابراهیمی‌ترکمان در پیامی درگذشت «جوره بیک نذری» ایران‌شناس نامدار، دانشمند و پژوهشگر زبان و ادبیات فارسی کشور تاجیکستان را تسلیت گفت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه ابوذر ابراهیمی‌ترکمان در پیامی درگذشت «جوره بیک نذری» ایران‌شناس نامدار، دانشمند و پژوهشگر زبان و ادبیات فارسی کشور تاجیکستان را تسلیت گفت.

متن این پیام بدین شرح است:

سرکار خانم زلفیه دولت‌زاده، وزیر محترم فرهنگ جمهوری تاجیکستان

با سلام و احترام

در گذشت آقای جوره بیک نذری، ایران‌شناس نامدار، دانشمند و پژوهشگر زبان و ادبیات فارسی و هنرمند پر آوازه جمهوری تاجیکستان را به سرکار عالی و تمامی ادب دوستان، هنرمندان و هم‌زبانان هم‌دل در آن سرزمین کهن فارسی‌زبان، تسلیت عرض می‌نمایم.

یقین دارم، از دست دادن این شخصیت علمی و ادبی، موجب تأسف عمیق برای میراث‌داران فرهنگ، هنر و ادبیات مشترک دو کشور است که فرو نشاندن این اندوه، تنها با تداوم راه ایشان و بزرگداشت سایر مفاخر و بزرگان این عرصه ارزشمند، امکان پذیر خواهد بود.

آثار هنری و ادبی آن فقید سعید، نشان ارادت و قلب آکنده از محبت ایشان به مردمانی بود که رمز همدلی‌شان فارغ از مرزهای جغرافیایی، در ورای اشتراکات هنری و فرهنگی کهن و به خصوص زبان شیرین فارسی نهفته است. امید است درخت تنومند و ریشه‌دار زبان فارسی با تلاش و مساعی فرهنگی دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان همواره بارور و بالنده‌تر گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha