سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
جشنواره رضوی

حوزه/مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد از مشارکت ۱۴ هزار و ۷۰۰ نفری یزدی‌ها در دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی تا روز پنجم خردادماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، رقیه دوست فاطمی‌ها، پیش از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی از اواخر سال گذشته آغاز شد و به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت کاملاً مجازی برگزار می‌شود.

وی افزود: در این دوره ۱۲ عنوان کتاب ویژه سه گروه سنی «کودک»، «نوجوان» و «جوان و بزرگسال» معرفی شده و علاقه‌مندان با دریافت فایل کتاب‌ها از سامانه اینترنتی جشنواره به آدرس www.samakpl.ir می‌توانند در بخش‌های مختلف جشنواره همچون پویش فردی و گروهی، مسابقات چهارگزینه‌ای مجازی، داستانک‌نویسی، مسابقه روزنامه‌دیواری و مسابقه نقاشی شرکت کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد خاطرنشان کرد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کتابخانه‌ها، تمامی مراحل جشنواره به صورت مجازی انجام شد و تاکنون نیز با استقبال خوب مردم استان، ۱۴ هزار و ۷۰۰ نفر از شهروندان یزدی در جشنواره شرکت کرده‌اند.

دوست فاطمی ها افزود: از این تعداد شرکت‌کننده ۷۰۴ نفر در پویش کتابخوانی فردی، ۱۷ گروه در پویش مطالعاتی گروهی، ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر در مسابقات کتابخوانی آنلاین، ۴۵ نفر در مسابقه داستانک‌نویسی، ۱۸ نفر در بخش روزنامه‌دیواری و ۴۹۵ نفر نیز در مسابقه نقاشی جشنواره شرکت کرده‌اند.

وی در خصوص مهلت شرکت در دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی نیز گفت: مهلت اولیه شرکت در جشنواره تا پایان خردادماه ۹۹ اعلام شده است که به دلیل استقبال چشمگیر مردم استان و کشور، این مدت به احتمال زیاد تمدید نیز خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خاطرنشان کرد: براساس اعلام دبیرخانه ملی جشنواره، کتاب‌های دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در حال توزیع تدریجی در کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور است که به محض بازگشایی مجدد کتابخانه‌ها، علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره می‌توانند از منابع مکتوب نیز در کنار نسخه دیجیتال کتاب‌ها بهره‌مند شوند.

گفتنی است، دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی همچون دوره‌های ششم، هفتم، هشتم و نهم آن توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با همکاری بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha