چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
وقف

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: ۱۴ مورد وقف جدید از ابتدای سال ۹۹ تاکنون در استان سمنان ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف سمنان، حجت‌الاسلام‌ اسماعیل تدینی اظهار کرد: وقف از نهادهای مقدس اسلام و یکی از سنت‌هایی که در دین اسلام به‌منظور رفع فاصله طبقاتی بین اقشار مختلف نهادینه شده است.

وی افزود: همواره و در طول تاریخ کشورمان، مردم مؤمن و خداجو بر اساس نیازهای روز جامعه خود اقدام به ایجاد موقوفاتی با نیات مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی می‌کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان بیان کرد: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون ۱۴ مورد وقف جدید به ارزش ریالی بالغ‌بر ۴۴ میلیارد ریال در سطح استان ایجاد شده است.

وی عنوان کرد: در شهرستان دامغان تاکنون ۶ مورد وقف جدید با نیت‌های متنوعی از قبیل هزینه‌های روزانه مساجد، ترویج علوم قرآنی و معارف اسلامی، تأمین نیازهای اساتید حوزه علمیه، برگزاری مجالس مذهبی و دعا ایجاد شده است.

حجت‌الاسلام‌ تدینی گفت: در اداره اجرایی شهر بسطام نیز ۳ مورد وقف با نیت‌هایی مانند هزینه‌های جاری مساجد، خیرات و مبرات و هزینه تعمیرات خانه عالم ایجاد شده است.

وی اظهار کرد: در شهرستان میامی نیز ۲ مورد وقف جدید با نیت تعزیه‌داری و اطعام در روز تاسوعا ایجاد شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان عنوان کرد: در ادارات اجرایی شاهرود، گرمسار و سمنان نیز هرکدام یک مورد وقف جدید ایجاد شده است که اهم نیات این موقوفات عبارت‌اند از اشتغال‌زایی و کارآفرینی، تهیه دارو و جهیزیه نیازمندان، امورات قرآنی و خیرات و مبرات.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha