سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
میثم مطیعی

حوزه/ میثم مطیعی مداح اهل بیت(ع) با انتشار توئیتی نسبت به ماجرای قتل رومینا اشرفی با اشاره به آداب اسلامی برای تربیت فرزندان واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، میثم مطیعی مداح اهل بیت(ع) با انتشار توئیتی نسبت به ماجرای قتل رومینا اشرفی با اشاره به آداب اسلامی برای تربیت فرزندان واکنش نشان داد.

مطیعی نوشت: «پدری که می‌خواهد دخترش به سمت ارتباط با دزدان عاطفه کشیده نشود، اگر عاقل باشد از ابتدای تولد تا آخرین مراحل زندگی، او را از محبت پدرانه لبریز می‌کند.

در ماجرای رومینا اشرفی به چند رباعی از برادرم میلاد عرفان پور بسنده می‌کنم»

متن این شعر به این شرح است:

دستان مرا بگیر بابا... سردم...
یک‌بوسه... که از فرارها برگردم
مِهری که دریغ کردی از من، بابا!
از هر کس و ناکسی گدایی کردم

آرام گرفته ام، بیا باباجان
از حال دلم بپرس...ها... باباجان
آن بوسه که خرج من نکردی، آخر
داسی شد و بوسه زد مرا، باباجان

آه از گل سرخ بی‌گناهی که منم
بر غربت خویشتن، گواهی که منم
بی مهر پدر، هیچ نفهمید از عشق
آن دختر بی‌پشت و پناهی که منم

سنگی شده بود... ساکت و سرد، پدر
پیغام محبتی نیاورد، پدر
لبخند نداشت، داس در دستش بود
تا کِشته‌ی خویش را درو کرد پدر

ای حسرت احساس کبودم! بابا!
ای مهر تو خواهش وجودم! بابا!
دیشب یکی آمده سرم را برده‌ست...
ای کاش هنوز خواب بودم، بابا

از مزرع غم، فتنه درو خواهد کرد
پشت سر هم، فتنه درو خواهد کرد
داس‌ است به دست غرب وحشی، داس است
از خون تو هم فتنه درو خواهد کرد

این درد چه دودمان تلخی دارد
این جوهر خون، زبان تلخی دارد
سوغاتی دست‌های بی‌ایمان است
این داس، که داستان تلخی دارد

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
    0 1
    دختر بالغ و همچنین پسر در وضعیت فعالیت غریزه جنسی است ، عاطفه جای ارضاء را نمی گیرد . توصیه به ازدواج و سهل گیری در آن کنیم که دارو این است ، پیغام پروردگار به پیامبر صلی الله علیه و آله در مورد دختران به بلوغ رسیده چه بود ؟ چرا توصیه به عاطفه و افزایش آن ندادند ؟
    • مهدی IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
      1 0
      توصیه به محبت نکرده رسول الله ؟! آن هم نسبت به فرزند آن هم دختر... انتقاد خوب رو با قیاس باطل خراب نکنی
    • IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
      0 0
      در مورد دختر ها قضیه کاملا احساسی و عاطفی است . آنها وقتی کمبود محبت دارند ، تمنا و خواسته شدن توسط یک جنس مخالف را با محبت اشتباه میگیرند و به هوای به دست آوردن محبت تسلیم غریزه جنس مخالف می شوند . البته که باید دسترسی جوانان به ازدواج خیلی با وضعیت فعلی متفاوت شود ، ولی ابراز محبت به فرزند و سیراب نمودن فرزند خصوصا دختر از مهر و عاطفه پدر و مادر جلوی بسیاری از انحرافات و مشکلات را میگیرد و باعث میشود ازدواج آنها هم موفق تر بوده و خانواده بهتری تشکیل دهند
    • IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
      0 0
      پاسخ به آقا مهدی : عزیزم توصیه پیامبر صلی الله علیه و آله به محبت را انکار نکردم ، بنده عرضم این است که ، وقتی بلوغ آمد همان پیامبر بزرگوارمان مورد سفارش ویژه الهی قرار می گیرند ، که دختران همچون میوه های درختند ، اگر به موقع چیده نشوند ، تابش خورشید و ... باعث ... ، این یعنی علی رغم این که محبت والدین می بایست ادامه بیابد ، اما نبایستی در نوعی خاص خلاصه شود ، فرزند بالغ نیازمند محبت متناسب است ، یکی از محبتهای مناسب دوران بلوغ ، تلاش برای ازدواج فرزند و پیش نکشیدن شرایط نادرست مانعیت آور برای ازدواج آنان است . سلمکم الله . تشکر و معذرت .
  • DE ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    0 0
    جناب میثم مطیعی ،، شما هر چه در باره ی تربیت بچه ها و مهرورزی در خانواده بگویید ، به طرفه العینی در مدارس به باد می رود ،، خدا ان شا الله به سرتان نیاورد ،،
  • راه چاره دختران بالغ فقط شوهر کردن است IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
    0 0
    وَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ اَلْقَاسِمِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ إِبْرَاهِيمَ [اَلنَّهَاوَنْدِيِّ] عَنْ صَالِحِ بْنِ رَاهَوَيْهِ عَنْ أَبِي حُوَيْدٍ مَوْلَى اَلرِّضَا عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ عَنِ اَلرِّضَا عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: نَزَلَ جَبْرَئِيلُ عَلَى اَلنَّبِيِّ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ فَقَالَ: يَا مُحَمَّدُ، إِنَّ رَبَّكَ يُقْرِئُكَ اَلسَّلاَمَ وَ يَقُولُ لَكَ: إِنَّ اَلْأَبْكَارَ مِنَ اَلنِّسَاءِ بِمَنْزِلَةِ اَلثَّمَرِ عَلَى اَلشَّجَرِ، فَإِذَا أَيْنَعَ اَلثَّمَرُ فَلاَ دَوَاءَ لَهُ إِلاَّ اِجْتِنَاؤُهُ وَ إِلاَّ أَفْسَدَتْهُ اَلشَّمْسُ وَ غَيَّرَتْهُ اَلرِّيحُ. وَ إِنَّ اَلْأَبْكَارَ إِذَا أَدْرَكْنَ مَا يُدْرِكُ اَلنِّسَاءُ فَلاَ دَوَاءَ لَهُنَّ إِلاَّ اَلْبُعُولَةُ وَ إِلاَّ لَمْ يُؤْمَنْ عَلَيْهِنَّ اَلْفِتْنَةُ.... الحديث. - وَ قَدْ رَوَاهُ فِي عُيُونِ اَلْأَخْبَارِ بِهَذَا اَلسَّنَدِ . کلیات حدیث قدسی ; ج ۱ ص ۲۸۸ باز هم شيخ صدوق از پدرش از قاسم بن محمد بن على بن ابراهيم [نهاوندى] از صالح بن راهويه از ابو حيّون غلام حضرت رضا عليه السلام از امام رضا عليه السلام نقل كرده كه حضرت فرمود: جبرئيل بر پيامبر صلى الله عليه و آله نازل شد و گفت: اى محمد، خداوند بر تو سلام مى‌گويد و مى‌فرمايد: كه بكارت زنها مانند ميوه‌اى است در روى درخت. وقتى كه ميوه رسيد، چاره‌اش چيدن است و گر نه خورشيد آن را فاسد مى‌كند و باد هم مى‌پوساند. وقتى كه دختران باكره به حد رشد رسيدند، چاره آنها فقط‍‌ شوهر كردن است و گر نه از فتنه و فساد در امان نيستند. شيخ صدوق اين حديث را در كتاب عيون الاخبار، با همين سلسله سند نقل كرده است.
  • ناشناس IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
    0 0
    دراین موضوع هردو مطلب حائز اهمیت است هم مهرومحبت پدرومادری نسبت به فرزندان و هم سهل واسان گرفتن ازدواج جوانان