سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
بوسه آیت الله صافی بر دست طلبه سیاهپوست

حوزه/ رسول مهربانی‌ها فرمود: مردم! آگاه باشید که پروردگارتان یکی است و پدرتان نیز یکی است، بنابراین بدانید که نه عرب بر عجم و نه بالعکس، و نه سیاه بر سفید و نه بالعکس هیچ برتری ندارد مگر به تقوا. آیا این حقیقت را ابلاغ کردم؟ گفتند: آری. فرمود: حاضران به غائبان ابلاغ کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، انتشار دو عکس در کنار هم توجه بسیاری از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی ایران و خارج از ایران را جلب کرده و لحظه به لحظه بر بازنشر این تصویر افزوده می‌شود.

یک عکس کشته‌شدن شهروند سیاهپوست آمریکایی به دلیل خشونت پلیس آمریکا را نشان می‌دهد که چندی قبل در رسانه‌های بین‌المللی آمد و عکس دیگر مربوط به مراسم عمامه‌گذاری در سال ۱۳۹۲ است که حضرت آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید دست یک طلبه‌ی سیاهپوست را که به تازگی معمم شده می‌بوسد.

اینجاست که باید به اسلام و حقوق بشر اسلامی آفرین گفت و این روایت از رسول مهربانی‌ها حضرت محمد صلی الله علیه و آله را به یادآورد که فرمود:
یٰا أَیُّهَا النَّاسُ، أَلا إِنَّ رَبَّکُمْ وَاحِدٌ وَ إِنَّ أَبٰاکُمْ وَاحِدٌ، أَلا لا فَضْلَ لِعَرَبیٍِ عَلَی عَجَمِیٍّ، وَ لا عَجَمِّیٍ عَلَیٰ عَرَبِیٍّ، وَ لا أَسْوَدَ عَلَی أَحْمَرَ، وَ لاَ لأحْمَرَ عَلَی أَسْوَدَ إِلاّ بِالتّقْوی. أَلاَ هَلْ بَلغتُ؟ ـ قَالُوا: نَعَمْ، قَالَ: ـ لِیُبَلِّغَ الشَّاهِدُ الْغَائِبَ. مردم! آگاه باشید که پروردگارتان یکی است و پدرتان نیز یکی است، بنابراین بدانید که نه عرب بر عجم و نه بالعکس، و نه سیاه بر سفید و نه بالعکس هیچ برتری ندارد مگر به تقوا. آیا این حقیقت را ابلاغ کردم؟ گفتند: آری. فرمود: حاضران به غائبان ابلاغ کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سیدابوالقاسم خادمی IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    1 0
    عالی بود مطالبی ازاین دست درکانال قراردهید . خدمات دینی وهدایتی علماءوطلاب رادرطول سالها به تصویربکشید.
  • ناصح AE ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
    0 0
    خواهشا این پست رو بردارید واضحه که عکس آقای صافی فوتوشاپه به عمامه ی اون سیاه پوست دقت کنید.
    • بح IR ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
      0 0
      فتو شاپ نیست فیلمش هم هست کجاش فتوشاپه