جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
گودرزی

معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت فاطمه الزهرا(س) کنگان گفت: یکی از بسترهای مناسب تبلیغ آموزه های دین مبین اسلام به عنوان جهاد فرهنگی، سنگر شبکه های اجتماعی و پیام رسان های عمومی است.

اکرم گودرزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بوشهر اظهار داشت: در عصر کنونی و با گسترش رسانه و شبکه های اجتماعی به عنوان مراجع اطلاعات و کسب آگاهی مردم، یکی از بسترهای مناسب تبلیغ آموزه های دین مبین اسلام به عنوان جهاد فرهنگی، سنگر شبکه های اجتماعی و پیام رسان های عمومی است.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه خواهران کنگان با اشاره به تعطیلات مدارس به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس منحوس کرونا و رعایت بهداشت و سلامت طلاب، افزود: در پی شیوع بیماری کرونا و محدود شدن فعالیت اماکن مذهبی و فرهنگی جهت مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا، واحد فرهنگی این مدرسه با همکاری فارغ التحصیلان کانون دانش آموختگان و با همت و همکاری همه جانبه مدیر مدرسه علاوه بر فعالیت های عام المنفعه همچون تهیه و توزیع بسته های معیشتی، بهداشتی، پخت غذای گرم  ویژه خانوار نیازمند و اجرای طرح قربانی به نیت سلامتی امام زمان(عج) و توزیع میان نیازمندان، در دنیای مجازی نیز کانال سراسری "فرصت بندگی " را با هدف ارائه اموزه های دینی و اعمال عبادی ایام الله عبادت و بندگی ماه رمضان راه اندازی کرد.

وی ادامه داد: محتوای این کانال مشتمل بر ادعیه ها و اعمال روزها برای یک بندگی ناب و توصیه های علمی و اخلاقی علما و بزرگان در مسیر بندگی و بیان احکام به صورت روزانه، برگزاری مراسمات مجازی مذهبی و ملی از جمله مراسم لیالی قدر و منبر های مجازی شرح کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، کتاب جهاد با نفس، کتاب تفسیر سوره برائت، کتاب سه دقیقه در قیامت و شرح دعای افتتاح بوده است.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه خواهران کنگان ضمن اشاره به اهمیت بهار قرآن در ماه مبارک رمضان، ادامه داد: تلاوت روزانه یک جزء قرآن به همراه بیان نکات کلیدی جزء های مختص به هر روز و همچنین ادعیه و اذکار روزانه و شرح ادعیه ماه مبارک از جمله برنامه هایی بود که به صورت روزانه در این کانال ویژه عموم به اشتراک گذاشته می شد.

گودرزی با اشاره به پذیرش حوزه های علمیه خواهران و عدم امکان برگزاری جلسات تبلیغی حضوری گفت: طبق مصوبه جلسه پذیرش، همایش مجازی "اسراء" همزمان با شب معراج رسول اکرم(ص) در 9 کانال عمومی ویژه بانوان جنوب شهرستان کنگان(کنگان، بنک، سیراف، دراهک) با برنامه هایی مشتمل بر سخنان رهبر معظم انقلاب و کلیپ های انگیزشی و شناختی نسبت به حوزه و اشتراگ گذاری دفترچه پذیرش صورت پذیرفت.

وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از همکاران این طرح گفت: در پایان ماه مبارک رمضان همایش مجازی "جشن بندگی" ویژه دختران روزه اولی مدارس آموزش و پرورش برگزار که با استقبال خوب مدیران، دختران و مادران همراه بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha