جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
زبان انگلیسی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه مجتهده امین اصفهان از برگزاری رشته کارشناسی زبان انگلیسی گرایش مطالعات اسلامی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام ویژه خواهران طلبه خبر داد.

 ناهید قاسم پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اصفهان، با اعلام خبر شروع ثبت نام اختصاصی طلاب از روز چهارشنبه ۷ خرداد ۹۹ لغایت سه شنبه ۱۳ خرداد گفت: هدف از برگزاری دوره کارشناسی زبان انگلیسی گرایش مطالعات اسلامی، تربیت نیروی متخصص حوزوی متناسب با نیازهای فرهنگی و دینی بین المللی و آشنایی طلاب با اصول و روش تبلیغ بین الملل و ترجمه می باشد.

وی ادامه داد: طلاب خواهر با داشتن سطح ۲ حوزه علمیه یا مدرک دیپلم دوره چهارساله متوسطه نظام قدیم یا گواهی پیش دانشگاهی به همراه گواهی گذراندن تعداد ۸۰ واحد درسی می توانند در این دوره ثبت نام کنند.

قاسم پور افزود: وضعیت فرهنگی کنونی در ایران به شکلی است که متاسفانه جریان ترجمه اندیشه در حوزه علوم انسانی عمدتاً از انگلیسی به فارسی است این در حالی است؛ که آثار فکری بسیاری در حصار زبان فارسی محبوس مانده است راه اندازی رشته زبان انگلیسی ویژه دانشجویان مطالعات اسلامی تلاشی برای پاسخگویی به این نیاز است.

مدیر مدرسه علمیه مجتهده امین تصریح کرد:  وجود ظرفیت بسیار خوب از طلاب زبان آموز موسسه مجتهده امین و تقاضاهای فراوان طلاب مدارس حوزه علمیه خواهران، دلیل پیگیری های معاون آموزش دفتر تبلیغات شعبه اصفهان حجت الاسلام صافی اصفهانی برای  اختصاص ظرفیت پذیرش از دانشگاه باقرالعلوم به شعبه اصفهان و پذیرش خواهران طلبه فارغ التحصیل موسسه در این رشته می باشد.

قاسم پور، مجری این رشته مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اعلام کرد و گفت: پذیرفته شدگان، دانشجوی مقطع کارشناسی دانشگاه باقرالعلوم(ع) به حساب خواهند آمد و در آینده امکان ادامه تحصیل در مقاطع ارشد و دکتری این رشته را نیز خواهند داشت.

وی افزود: در این راستا جلسه توجیهی روز شنبه ۱۰ خرداد از ساعت ۱۴:۳۰ در سالن اجتماعات موسسه مجتهده امین با حضور مدیر گروه آموزش زبان های خارجی دفتر تبلیغات اسلامی دکترحبیب اللهی و  دکتر مولوی از اساتید برجسته این رشته برگزار شد.

مدیر مدرسه علمیه مجتهده امین در بیان یکی از امتیازات این دوره گفت: این دوره شامل ۱۳۰ واحد درسی است که ۳۲ واحد آن  با دروس حوزوی معادل سازی خواهد شد.

وی گفت: آزمون در روز جمعه ۲۰ تیرماه ۱۳۹۹ برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha