سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
عابدینی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در قزوین در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین گفت: امر به معروف و نهی از منکر، اقامه نماز و اقامه عدل از رسالت های سازمان تبلیغات اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین، در سالن اجتماعات این اداره کل، گفت: اگر قرار شد متوجه شویم در شهری نماز جمعه برگزار می شود یا نه، نباید این موضوع را در گزارش ها دید، بلکه حال و هوای شهر باید نشان دهد که در این شهر نماز جمعه و نمازهای جماعت برپاست و سازمان تبلیغات و نهادهای فعال فرهنگی در این شهر دارند خوب کار می کنند.

نماینده ولی فقیه در قزوین افزود: اگر بخواهیم رسالت های سازمان تبلیغات، حوزه علمیه، نهاد نماز جمعه، امام جماعت و نهادهای فرهنگی را نام ببریم، یکی از این رسالت های برجسته آشنایی، انس و عمل به قرآن کریم، سنت و سیره رسول اکرم (ص) و ائمه هدی (ع) است.

وی ادامه داد: رسالت دیگر، اهل ذکر بودن است خداوند متعال فرموده اگر ذکر را جدی نگیریم مردم دچار بحران فکری، خلا معنوی شده و اختلافات، عداوت ها و رقابت های ناسالم زندگی شان را تلخ می کند بنابراین با ذکر خداست که دل ها آرام می گیرد و وقتی دل فرد با ذکر خدا آرام شد، این آرامش به جامعه سرایت می کند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اظهار کرد: در آستانه ارتحال امام خمینی (ره) هستیم و در اواخر وصیت نامه امام آمده است با دلی آرام، قلبی مطمئن، روحی شاد و ضمیر امیدوار از میان شما می روم و این کلمات، چهار نیاز بزرگ انسانیت بوده که بین المللی است.

وی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر، اقامه نماز و اقامه عدل از رسالت های سازمان تبلیغات اسلامی است؛ ورودی ها اسلام، اسم دارد، یکی از ورودی های اسلام، دروازه عدالت است که پرترافیک ترین دروازه گرایش افراد به اسلام است و بیشتر افراد عدالت را دیدند و به دین اسلام گرویدند و رسالت سازمان تبلیغات، اقامه عدل است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطر نشان کرد: ما باید در اعمال و اجرای عدالت، سینه سپر کنیم و انتظار است سازمان تبلیغات و همه کسانی که زیر این چتر پربرکت فعال هستند همه مسائل دین را مشاهده کنند.

وی تأکید کرد: رسالت حمایت از اهل اسلام در هر کجا، غزه، یمن و غیره، رسالت دیگر سازمان تبلیغات است، حمایت مظلومین و مستضعفین حتی اگر مسلمان نباشند، رسالت دیگری است زیرا مردم با شنیدن کلمه اسلام، مسلمان نمی شوند و باید این همدردی دیده شود.

در ادامه حجت الاسلام علی نعمت الهی گفت: نزدیک یک دهه توفیق داشتم در خدمت این مجموعه فرهنگی در استان باشم، استانی با پیشینه تاریخی و با مردمی با فرهنگ، اصیل، نجیب، متدین و ولایی و با این مردم قزوین زندگی کردم.

وی افزود: مقام معظم رهبری در خصوص حوزه فرهنگ فرمودند که هم دغدغه دارند و هم نگران این حوزه هستند و واقعیت هم همین است زیرا بر اساس نظر جامعه شناسان شاکله جامعه را سیاست، فرهنگ و اقتصاد شکل می دهد.

مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی استان قزوین عنوان کرد: جامعه ما از صنف جوامعی است که خدا حکومت می کند و دموکراسی در آن حاکم است؛  نقش دولت ها و مدیران فرهنگی در حوزه فرهنگی بسیار ویژه و خاص است و ما در حوزه فرهنگ دینی گام برداشتیم.

حجت الاسلام نعمت الهی با اشاره به تربیت دینی و فرهنگ دینی توضیح داد: چالش بشریت در طول تاریخ، موضوع تربیت بوده و هدایت ناظر بر تربیت است و پیامبران برای تربیت آمدند و شأن پیامبر، تبلیغ و ابلاغ بود و برای تربیت آمد.

وی ادامه داد: همه انبیا در وجود اسمی، مفهومی، عملی و شخصیت پردازی تلاش کردند ولی آنچه می تواند اسلام را منتج به نتیجه نهایی کند، جامعه سازی است و این امر در فرایند تبلیغ درست صورت می گیرد و پیامبر آمد تا این موضوع را شکل دهد از این رو رسالت دستگاه فرهنگی و روحانیت بسیار سنگین است و سازمان تبلیغات اسلامی در فرایند پیچیده تربیتی حضور دارد و باید نقش آفرینی کند.

حجت الاسلام نعمت الهی خاطر نشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی سازوکار فراوانی دارد و در عرصه های مختلف حضور داشته و نقش دارد و در ۳۷ و ۳۸ سال گذشته این سازمان توانسته به نقش نظارتی، هدایتی و حمایتی نزدیک شود و ما سعی کردیم در این مسیر گام هایی را برداریم و از محیط تعاملی بسیار استفاده کرده و هم افزایی کردیم.

وی در پایان با اشاره به سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) خاطر نشان کرد: ما همه مدیون امام خمینی (ره) هستیم و اگر از دین، فرهنگ و خوبی های جامعه اسلامی سخن می گوییم همه را مدیون این مرد بزرگ هستیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha