جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مساجد در نیوزیلند به تدریج به روال عادی بر می‌گردند

حوزه/ درحالی که محدودیت‌های ویروس کرونا برداشته می شوند، مساجد در نیوزیلند نیز در کنار کلیساها به تدریج میزبان نمازگزاران بوده و با رعایت پروتکل های بهداشت به فعالیت شان ادامه می دهند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از stuff، زندگی مسلمانان نیوزیلند به تدریج روال عادی خود را پیدا می کند و درحالی که محدودیت‌های گذاشته شده در پی شیوع ویروس کرونا تا حد زیادی در نیوزیلند برداشته شده اند، مسلمانان در کنار مسیحیان و پیروان سایر ادیان در سراسر این کشور با احتیاط به نمازخانه ها و مساجد بازمی‌گردند.

ژاکیندا آردن نخست وزیر نیوزیلند اعلام کرده که تعداد ا فراد مجاز برای شرکت در اجتماعات از جمله مراکز دینی از ۱۰ نفر به ۱۰۰ نفر افزایش پیدا می کنند. این تغییرات به طور رسمی از روز جمعه آغاز شدند.

طاهر نواز رئیس انجمن بین المللی مسلمانان نیوزیلند گفت: مسجد کیلبرنی ولینگتون یکی از بسیاری از اماکن عبادی مسلمانان در سراسر کشور بوده که حداقل تا اندازه ای محدودیت های رفت و آمد و اجتماعات در آن کمتر شده است.

اما نواز گفت مسجد کیلبرنی هنوز هم کند عمل می کند ، زیرا این کار آسان نیست که سوابق تفصیلی هر کس را که برای نماز به مسجد می آید نگه دارند.

نواز گفت:  ما به آرامی در حال بازگشت به حالت عادی هستیم. اما اوضاع هنوز کاملا طبیعی نیست ، زیرا محدودیت ها وجود دارند و پروتکل های بهداشتی را نیز باید رعایت کنیم.

 نواز خاطرنشان کرد که این مسجد می تواند بیش از ۱۰۰ نفر از مردم با مسافت دو متر از اجتماعات بزرگتر پذیرایی کند.

نواز افزود: با اینکه ناامیدی‌ها و تلخی‌هایی در فضای جامعه به چشم می خورند اما ما همیشه به قوانین پایبند بوده ایم.

در دوران کرونا رویدادهای مجازی، از جمله گفتمان‌های مذهبی دیجیتال برای حفظ ارتباط مسلمانان و مشارکت آن ها در فعالیت های مسجد برگزار می‌گردید.

اعضای جوامع اسلاممی در سرتاسر جهان امسال نتوانستند ماه رمضان را مانند سال های گذشته برگزار کنند و بسیاری مراسم و گردهمایی‌های امسال از جمله افطاری ها و رویدادهای دیگر رمضانی در این کشورها به خاطر شیوع کرونا تعطیل شدند،

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha