پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نهاد اسلامی استرالیا: مسلمانان در نماز جمعه شرکت نکرده و در خانه بمانند

حوزه/ شورای ملی ائمه جماعت استرالیا، که روز دوشنبه جلسه ای اضطراری برگزار کرد، امروز با صدور فتوایی از مسلمانان  خواسته در منازل نماز بخوانند و در نماز جمعه شرکت نکنند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از sbs، با شیوع ویروس کرونا در استرالیا از مسلمانان این کشور خواسته شد که در خانه بمانند و به شدت از حضور در جامعه امتناع ورزند.

از آنجا که ویروس کرونا همچنان در حال گسترش است، از مسلمانان استرالیایی خواسته شده که در نماز جمعه شرکت نکنند و به جای آن در خانه نماز بخوانند.

شورای ملی ائمه جماعت استرالیا، بزرگترین نماینده مسلمانان و امامان جماعت در این کشور روز دوشنبه جلسه ای برای بحث و گفتگو پیرامون اقدامات احتیاطی در مساجد و مراکز اسلامی برگزار کرد. این شورا روز چهارشنبه با صدور فتوایی از مسلمانان خواسته در منازل شان نماز بخوانند و برای نمازهای جمعه به مساجد نیایند.

در این بیانیه آمده است: ایمان به فرمان خدا به معنای این نیست که شخص از شیوع بیماری جلوگیری نکند. ما به شدت از مسلمانان می خواهیم که نمازهای یومیه را در خانه اقامه کنند و به جای نماز جمعه، ۴ رکعت نماز ظهر اقامه کنند و از شرکت در مکان های شلوغ به شدت اجتناب ورزند.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما به مردم توصیه می کنیم از حضور در مکان های شلوغ خودداری کنند و پیرو توصیه های مقامات بهداشتی ما باشند.

گفتنی است محدودیت حضور در مساجد تنها مسئله ای نیست که بر روی زندگی کنونی مسلمانان استرالیایی اثر گذاشته است. ممنوعیت مسافرت ناشی از ویروس کرونا که توسط عربستان سعودی گذاشته شده، بسیاری از مسلمانان استرالیایی را که امیدوار به زیارت خانه خدا بودند، ناکام گذاشته است. ترس از شیوع بیماری همچنین منجر به لغو سالگرد یادبود ملی حملات تروریستی به مساجد کرایست چرچ در نیوزیلند شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha