شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مساجد کنتیکت به علت شیوع کروناویروس تعطیل شدند

حوزه/ شورای روابط اسلامی آمریکایی در ایالت کنتیکت و پیشوایان اسلامی از مسلمانان این ایالت آمریکایی خواستند این هفته به جای اقامه نماز در مساجد، نماز را در منازل شخصی اقامه کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از newtownbee، رهبران مساجد ایالت کنتیکت نماز جمعه این هفته را به دلیل نگرانی از شیوع کرونا ویروس لغو کردند.

شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر) در ایالت کنتیکت و پیشوایان اسلامی از مسلمانان تقاضا کرده اند که  این هفته به جای اقامه نماز در مساجد، نماز را در خانه اقامه کنند. این اقدام در پی شیوع همه گیر کرونا ویروس انجام گرفته است و چندین مسجد در سرتاسر کنتیکت بلافاصله فعالیت هایشان از جمله مدارس یکشنبه برای کودکان، مراسم های خانوادگی، سایر سخنرانی ها و کلاس های مذهبی را متوقف ساخته اند.

طارق آوادی مدیر اجرایی شورای کایر در کنتیکت گفت: ما به عنوان شهروندان مسئول می‌خواهیم اعضای جامعه را از حضور در جامعه حتی الامکان منع کنیم تا جلوی شیوع این بیماری ویروسی گرفته شود و این اقدام شامل جمع شدن تعداد زیادی نمازگزار در مسجد در یک مکان عمومی نیز می شود.

آوادی خاطرنشان کرد: حتی با وجود اینکه دستورالعمل اجرایی ممنوعیت تجمع بیش از ۲۵۰ نفر است ، این وظیفه شرعی ماست که به نیتی که پشت این دستورالعمل است احترام بگذاریم.

 مساجد کنتیکت همچنین دستورالعمل‌ها و توصیه  های بهداشتی داده شده از جمله شستشو با صابون، ممانعت از روبوسی و معانقه بعد از نماز را نیز اعلام کرده و از نمازگزاران خواستند از سجاده‌های شخصی برای نماز استفاده کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha