سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
کد خبر: 891975
۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰
کرونا ویروس و پخش آنلاین نماز جمعه از مساجد کنیا

حوزه/ مسلمانان در کنیا نمازهای جمعه را از طریق درگاه های آنلاین مستقر در مساجد، در منازل دنبال می‌کنند که از طریق پخش مستقیم اقامه نماز و خطبه جمعه را به نمایش می‌گذارند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولی، کنیا به دلیل شیوع بیماری کرونا، به پخش اینترنتی نماز جمعه از مساجد به صورت زنده و آنلاین اقدام کرده است.

عبدیرزاک نور که در یکی از زاغه نشینی های کاریبانگی در پایتخت کنیا زندگی می کند و مانند گذشته خودش را برای نماز جمعه آماده می سازد می گوید که به دلیل شیوع ویروس کرونا، نمازگزاران اجازه ندارند که به مسجد بروند.

وی به فیلم ویدئویی که از لپ تاپش پخش می شود اشاره کرده و می گوید: این پخش زنده نماز جمعه است که بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ بیننده دارد و من تنها نیستم.

نور گفت: شیوع این ویروس نماز جماعت را متوقف ساخته است. برخی مساجد بوده اند که درخواست های دولت را نادیده گرفته و نماز جمعه را ادامه داده اند اما مسجد ما اعلام کرده تعطیل خواهد شد زیرا نمی خواهیم بیماری را گسترش دهیم.

گفتنی است در نایروبی پایتخت کنیا، بزرگترین مسجد شرق آفریقا اعلام کرد که به دلیل شیوع ویسور درهای این مسجد رسما بسته خواهد بود.

  مساجد دیگر در نایروبی نیز یکی پس از دیگری پس از مشاوره با متخصصان و پزشکی مسلمان تصمیم به بستن درهایشان گرفتند.

 کنیا پس از ثبت هفت مورد ویروس، کلیه فعالیت های مذهبی عمومی را به حالت تعلیق درآورد.

حلیمه عثمان یکی از مسجدی هایی که مکررا برای اقامه نماز به مسجد سر می زند می گوید که نمازگزاران را به استفاده از فناوری برای مرتبط بودن با مسجد ترغیب می کنند.

وی گفت: به ما توصیه شده است تا در وب سایت ها و  شبکه های اجتماعی نماز را به صورت زنده دنبال کنیم.

این درحالی است که کلیساها نیز مراسم های مذهبی شان را به صورت آنلاین برگزار می کنند.

بانک مرکزی کنیا روز جمعه ۷۰ میلیون دلار برای حمایت از تلاش های دولت به م نظور مهار شیوع ویروس آزاد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha