سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
تعطیلی نماز جمعه مسجد جامع ترینیداد برای اولین بار

حوزه/ مسجد جامع سن فرناندو در جمهوری ترینیداد و توباگو برای نخستین بار شاهد حضور نمازگزاران در نماز جمعه نبوده و قرار است نمازهای جماعت در این مسجد برقرار نباشد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از newsday، برای نخستین بار جمعه گذشته، اکثریت قریب به اتفاق نمازگزاران در نماز جمعه مسجد جامع سن فرناندو در جمهوری ترینیداد و توباگو شرکت نکردند. و تنها نه نفر از جمله عاطف مجید سلیمانی امام جماعت مسجد در نماز جمعه حضور داشتند. این تصمیم توسط شورای علمای دینی گرفته شده بود و به منظور پیشگیری از شیوع بیماری نمازهای جماعت تا هفته آینده نیز برگزار نخواهند گردید.

سلیمانی با ارائه خطبه مختصری به ۹ نمازگزاری که در مسجد حضور داشتند گفت: مردم باید اقدامات پیشگیرانه  انجام دهند.

وی گفت: در اسلام یک روایت نبوی وجود دارد که انسان باید ابتدا شتر خود را گره بزند و سپس به خدا توکل داشته باشد. برای کسانی که می گویند باید به خدا توکل داشته باشیم و هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. سؤال من برای آنها این است که چرا؟ آنها در خواب هستند. آیا آنها درهای خانه هایشان را قفل نمی کنند و به خدا توکل می کنند که دزد نیاید؟ اگر این طور است چرا قفل های بزرگی را بر روی درهای خانه هایتان می گذارید؟ و نمی گویید من به خدا ایمان دارم، اواز من محافظت می کند؟

سلیمانی با تأکید بر اینکه مسلمانان باید به همان اندازه اقدامات پیشگیرانه را برای مقابله با شیوع ویروس انجام دهند ، در ابتدای ظهور اسلام به حادثه ای اشاره کرد که در آن باران بسیار شدید بارید. و موذن تغییراتی در اذان خود داد و گفت: به جای اینکه به نماز جماعت بیایید در خانه هایات نماز بخوانید. این یک دستور مستقیم بود! چرا با وجود گل و سیل شما را از منازل تان بیرون بکشیم! این کار عقلانی نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha