سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
مسجد مرکزی لاگوس، نیجریه دو هفته تعطیل شد

حوزه/ سخنگوی مسجد گفت که تعطیلی مسجد مطابق با ممنوعیت دولت ایالتی برای اجتماعات مذهبی و عمومی بیش از ۵۰ نفر انجام گرفته است. و اقامه نمازهای یومیه حداقل ۴ هفته متوقف شده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از republicworld، در میان تلاش های مقامات نیجریه ای به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، مسجد مرکزی لاگوس که این هفته در هنگام نماز جمعه از نمازگزار خالی شده بود، فعالیت ها و نمازهای یومیه را موقتا متوقف ساخت.

سکیرالعلابی مکفوی سخنگوی مسجد گفت: این اقدام مطابق با ممنوعیت دولت ایالتی برای اجتماعات مذهبی و عمومی بیش از ۵۰ نفر انجام گرفته است. و خدمات این مسجد حداقل ۴ هفته متوقف شده است.

این درحالی است که هنوز بسیاری از مردم در بازار شلوغ شهری هنوز به تجارت و کسب و کار مشغول هستند و برخی تجار ضرر مالی را از ویروس ترسناکتر تعلقی می کنند.

یکی از معامله گران گفت که وی از ویروس کمتر از بسته شدن بازار می ترسد ، جایی که زندگی روزانه اش را بدست می آورد.

وی گفت: توده  های کم درآمد کسانی هستند که بیشتر آسیب می بینند. آن ها برای خرید یک پیمانه برنج یا لوبیا یا کاسه سوپ برای تغذیه خانواده شان کار می کنند و بعد از آن هم باید باز به کار مشغول شوند و پول دربیاورند.

گفتنی است علاوه بر ممنوعیت اجتماعات بزرگ ، نیجریه سه فرودگاه بین المللی را تعطیل کرده است ، اما فرودگاه های لاگوس، پایتخت ابوجا ، هنوز باز هستند.

در این کشور آفریقای غربی تاکنون دوازده مورد از مبتلایان به ویروس کرونا گزارش شده اند. برای اکثر افراد ، ویروس فقط علائم خفیف یا متوسط ​​مانند تب و سرفه ایجاد می کند. برای برخی ، به ویژه افراد مسن و افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف این ویروس می تواند باعث بیماری شدیدتری از جمله تنگی نفس و مرگ شود. 

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی ، افراد مبتلا به بیماری خفیف در طی دو هفته بهبود می یابند ، در حالی که بهبودی مبتلایان به بیماری شدیدتر ممکن است سه تا شش هفته  به طول انجامد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha