سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
نماز جمعه مسلمانان فنلاند به صورت «آنلاین» برگزار شد

حوزه/ به گفته امام جماعت مسجدی در فنلاند درحالی هر که هفته حدود ۱۰۰ شرکت کننده در نماز جمعه دارند، این هفته بیش از ۶۰ هزار نفر در پخش «آنلاین» نماز جمعه شرکت کرده اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی صباح، مسلمانان فنلاند این هفته برای نخستین بار مجبور شدند به منظور جلوگیری از شیوه بیماری ویروسی کرونا، با تعطیلی مساجد ، مراسم اقامه نماز جمعه را از منزل و به صورت «آنلاین» دنبال کنند.

رامیل بلایف امام جماعت  و پیشنماز مسجد، از طریق پخش زنده نماز جماعت در صفحه فیس بوک خود هدایت کرده، نماز جمعه را اقامه کرده و خطبه های آن را برای اعضای جامعه اسلامی قرائت کرد.

 گفتنی است پس از بسته شدن مساجد در شهرهای هلسینکی و جاونپا  در فنلاند به دلیل نگرانی از شیوع ویروس کرونا میان نمازگزاران، امام جماعت با تاکید بر اهمیت نماز جمعه برای بسیاری از مومان، به منظور حل مسئله تصمیم گرفت نماز را به صورت آنلاین برای مسلمانان اقامه کند.

وی در این باره به خبرنگاران گفت: در ابتدا ایده اقامه نماز در منزل مطرح شد ولی در ادامه جامعه با ایجاد یک پخش آنلاین و زنده به فناوری مدرن متوسل شدند.

وی خطبه های نماز را نیز در این پخش زنده گنجانده بود و به نظر می رسد عده زیادی در کشور فنلاند جذب این اقدام وی شده بودند.

بلایف در این باره افزود: این هفته حدود ۶۰ نفر در نماز جمعه آنلاین ما شرکت کردند ، در حالی که در شرایط عادی حدود ۱۰۰ نمازگزار داریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha