سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
کد خبر: 892274
۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۴
 مراسم شب معراج در جامو و کشمیر برگزار نگردید

حوزه/ مراسم باشکوه شب معراج که هرساله با شرکت هزاران تن در مساجد و حرم های جامو و کشمیر برگزار می گردد، امسال به منظور جلوگیری از شیوع بیماری ویروسی برپا نشد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از greaterkashmir، به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، هیچ نماز شبانه و مراسم شب معراج در هیچ یک از مساجد و حرم های اصلی و مهم کشمیر برگزار نشد.

مراسم باشکوه شب معراج هر ساله در بیست و هفتم رجب یکی از مهمترین رویدادهایی است که در مساجد سرتاسر جامو و کشمیر برپا می گردد. مسجد و حرم مطهر حضرت بل در شهر سرینگر هر ساله شاهد تجمع هزاران نمازگزار است که امسال به منظور پیشگیری از شیوع ویروس، این مراسم در حرم برگزار نگردید.

با توجه به تهدید ویروس کرونا، هیات اوقاف جامو و کشمیر روز شنبه ضمن بیانیه ای از تعلیق تمامی رویدادها، جشن ها، مراسم متعدد و نمازهای جماعت در شب معراج خبر داد.

شوکت بیگ دبیرکل این هیات در سخنانی گفت: هیچ گونه جشن یا نماز شبانه ای در هیچ یک از زیارتگاه ها، مساجد و حرم های وابسته به سازمان اوقاف برگزار نخواهد گردید.

این هیات همچنین نمازهای یومیه را در حرم ها، مساجد و موسسات دینی وابسته به این سازمان را به حالت تعلیق درآورده است.

وی گفت:  مراسم سنتی نمایش یادگار مقدس نیز که طبق یک سنت دیرینه روز بعد و جمعه بعد از شب معراج در حرم حضرت بل برگزار می گردد، به اجرا گذاشته نخواهد شد.

بیگ گفت:  مسئولیت جمعی ما این است که برای مبارزه با شیوع بیماری ویروسی، از اقدامات پیشگیرانه و مشاوره بهداشتی که از طرف مسئولان صادر می شوند، پیروی کنیم.

همزمان مجلس متحد علمای جامو و کشمیر نیز توصیه های مشابهی را به مردم داده است.  نصیرالاسلام مفتی اعظم جامو و کشمیر روز شنبه از مردم خواسته بود که از شرکت در اجتماعات مذهبی و دیگر مراسم ها از جمله عروسی ها و جلسات عزاداری خودداری نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha