جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسلمانان بریتانیا نگران سوزاندن اجساد قربانیان کرونا هستند

حوزه/ افزایش فزاینده مرگ و میر در بریتانیا به دلیل شیوع ویروس کرونا، جامعه مسلمانان بریتانیا را از هر گونه برنامه برای سوزاندن اجساد قربانیان مسلمان ناشی از این بیماری بسیار نگران کرده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» ، جمعی از اعضای جامعه اسلامی بریتانیا با امضای درخواست اینترنتی، خواستار حمایت از آداب و رسوم کفن و دفن اسلامی برای درگذشتگان مسلمان در قبرستان های این کشور شدند.

در این درخواست اینترنتی که خطاب به پارلمان بریتانیا نوشته شده آمده است:

با اوضاع بسیار حساس و دشوار کنونی و افزایش فزاینده مرگ و میر در بریتانیا به دلیل شیوع ویروس کرونا، جامعه مسلمانان بریتانیا از هر گونه برنامه برای سوزاندن اجساد قربانیان مسلمان ناشی از این بیماری بسیار نگران هستند.

 اینگونه اقدامات بر خلاف اعتقادات دینی مسلمانان است و باید به ما اطمینان خاطر بدهند که اجساد مسلمانان تحت هیچ شرایطی سوزانده نخواهند شد.

در ادامه این درخواست نامه همچنین آمده است: من می خواهم که پارلمان بریتانیا از حقوق دینی هر مسلمانی که بر اثر عفونت ویروس کرونا فوت می کند، برای کفن و دفن اسلامی که محافظت کند. من خبر دارم که پارلمان قرار است راه دیگری را در نظر بگیرد،  ما به عنوان مسلمانان بریتانیا هر راه دیگری غیر از دفن، برای ما پذیرفتنی نیست و کاملا غیرقابل قبول محسوب می شود.

 گفتنی است تاکنون بیش از ۱۰۵ هزار نفر این درخواست  اینترنتی را امضاء کرده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha