جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مرتضی حیدری فرماندار قم

حوزه/ فرماندار قم ضمن بازدید از آرامستان بهشت معصومه(س) گفت: پیکر متوفیان ناشی از بیماری کرونا با حضور طلاب و کارشناسان مرکز بهداشت به صورت شرعی و بهداشتی دفن می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مرتضی حیدری امروز در حاشیه بازدید از آرامستان بهشت معصومه(س) قم از نظارت بر کفن و دفن جنازه‌های متبلایان به بیماری کرونا خبر داد و گفت: با حضور طلاب و کارشناسان مرکز بهداشت، جنازه بیماران کرونایی به صورت شرعی و بهداشتی دفن می‌شود.

وی ضمن ابراز همدردی با خانواده‌ بیماران و خانواده‌هایی که عزیزان خود را در اثر بیماری کرونا از دست داده‌اند، گفت: بر اساس پروتکلی که وزارت بهداشت اعلام کرد طی سه نشست که در استان داشتیم شرایط به حالت عادی بازگشته و بر اساس بازدیدی که از آرامستان داشتیم، جنازه مسلمانان کاملا با رعایت موازین شرعی که مراجع عظام تقلید فرمودند و کاملا به صورت بهداشتی غسل داده و کفن و دفن می‌شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه ما در حال حاضر در شرایط اضطرار و بحران قرار داریم و حجم کار سنگین است، با تاکیدات استاندار و همچنین پیگیری‌های مستقیم آیت الله اعرافی در حال برطرف کردن مشکلات هستیم.

فرماندار قم در پایان اضافه کرد: جنازه مسلمانان با حضور تعدادی طلاب که به صورت داوطلبانه در آرامستان حضور یافته و با رعایت اصول بهداشتی احکام شرعی را به جای می آوردند و همچنین کارشناسان مرکز بهداشت کاملا شرعی و بهداشتی غسل داده و کفن و دفن می‌شوند و ما نیز از مردم درخواست داریم نکات بهداشتی را رعایت کنند تا شاهد کاهش شیوع این ویروس در سطح استان باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    0 0
    بالاخره نفهمیدیم شرایط به حالت عادی برگشته یا در شرایط اضطرار و بحران قرار داریم؟؟؟؟؟؟