جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
بی توجهی سریلانکا به اعتراض مسلمانان به سوزاندن اجساد قربانیان ویروس کرونا

حوزه/ مسلمانان سریلانکا به سوزاندن اجساد قربانیان ویروس کرونا در این کشور اعتراض کردند. وزارت بهداشت این کشور اعتراضات مسلمانان را نادیده گرفته و بر این باور  است که اجساد باید حتما سوزانده شوند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از trtworld، دولت سریلانکا که روز گذشته سوزاندن اجساد قربانیان ویروس کرونا را در این کشور اجباری کرد، با اعتراض اقلیت مسلمان این کشور روبرو شد.

بر اساس آمار وزارت بهداشت سریلانکا، تاکنون ۲۱۰ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۷ نفر نیز جان خود را از دست داده اند. مقامات سریلانکایی اجساد سه مسلمان که در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده بودند را سوزاندند. این اقدام با وجود اعتراض خانواده‌های این افراد مبنی بر اینکه سوزاندن اجساد بر خلاف دین اسلام است، صورت گرفت.

پاویترا واناراچیچی وزیر بهداشت سریلانکا معتقد است که بدن فردی که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا فوت کرده باشد، باید سوزانده شود، این درحالی است که بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله بریتانیا و فرانسه نیز اعلام کرده اند که باید به اعتقادات دینی متوفی احترام گذاشته شود و اجساد را با شرایط ویژه در قبرستان ها دفن می کنند.

سازمان بهداشت جهانی نیز اعلام کرده است که دفن اجساد قربانیان ویروس کرونا مشکلی از نظر گسترش این ویروس ایجاد نمی‌کند.

سریلانکا یک قرنطینه سراسری در این کشور اعلام کرده است تا بتواند با شیوع ویروس مقابله کند.

اقدام دولت این کشور در سوزاندن اجساد مسلمانان همچنین اعتراض گروه‌های طرفدار حقوق بشر را به دنبال داشته است.

بیژک پتانیک رییس بخش جنوب آسیا در سازمان عفو بین‌الملل گفت: در این شرایط سخت، مقامات باید برای همبستگی میان گروه‌های مختلف در جامعه تلاش کرده و از ایجاد تفرقه بیشتر میان آن‌ها جلوگیری کنند.

یک حزب سیاسی بزرگ در سریلانکا که نمایندگی اقلیت مسلمان این کشور را نیز بر عهده دارد، دولت سریلانکا را به بی احترامی به سنت های دینی و خانواده ها متهم کرده است.

تنش میان اقلیت مسلمان و اکثریت بودایی سینهالایی در سریلانکا پس از حمله تروریستی به چند کلیسا در طول مراسم عید پاک در این کشور و کشته شدن ۲۷۹ نفر به شدت افزایش یافت.

اگرچه گروه تروریستی داعش مسؤولیت این حمله را بر عهده گرفت، اما بوداییان مسلمانان محلی را دلیل وقوع این حمله دانسته و حملات خود علیه آن‌ها را افزایش دادند.

چند هفته پس از حمله تروریستی در سریلانکا، بوداییان به مناطق مسلمان نشین حمله کردند. در این حملات یک نفر کشته و چندین نفر مجروح شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha