شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
قبرستان مسلمانان در ژاپن
قبرستان مسلمانان در ژاپن

حوزه/ انجمن مسلمانان در یکی از استان‌های ژاپن، تلاش زیادی برای راه‌اندازی یک قبرستان برای تدفین مسلمانان کرد، با این حال ساکنان محلی با این مسئله مخالف بودند.

به گزارش گروه ترجمه حوزه، طبق گفته هیروفومی تانادا، استاد بازنشسته رشته جامعه شناسی دانشگاه واسدا در ژاپن، حدود ۲۳۰.۰۰۰ هزار مسلمان تا پایان سال ۲۰۲۰ در ژاپن زندگی می‌کرده‌اند، اما تنها هفت قبرستان در ژاپن، برای دفن مسلمانان اختصاص داده شده است.

انجمن مسلمانان در یکی از استان‌های این کشور، تلاش زیادی مبنی بر راه اندازی یک قبرستان برای تدفین مسلمانان کرد، با این حال ساکنان محلی با این مسئله مخالف بودند.

سپس این انجمن از وزارت بهداشت درخواست کرد تا قبرستان‌های چند فرهنگی تأسیس کنند. به این معنا که افراد مختلف می‌توانند بر اساس مذهب خود یا به دلایل دیگر، در آنجا دفن شوند.

خان محمد طاهر، مدیر انجمن و استاد مهندسی شبکه‌های ارتباطی در دانشگاه گفت: برای مسلمانان، سوزاندن شخص فوت کرده، نوعی بی‌احترامی به مردگان است.
او افزود: سوزاندن اجساد از ضرب و شتم آنها دردناک‌تر و ناراحت کننده‌تر است.

طبق گفته خان محمد طاهر، اگر قبرستان محلی برای پذیرش دفن مسلمانان وجود نداشته باشد، آنها با مشکلات بزرگی روبرو می‌شوند. همچنین اضافه کرد که انتقال اجساد به مکان‌های دورتر یا حتی خارج از کشور از نظر فنی دشوار و پرهزینه است. بسیاری از مسلمانان برای دهه‌ها در ژاپن زندگی می‌کنند و به طور کامل در این کشور مستقر هستند.

به عنوان مثال، خود خان محمد طاهر یک شهروند با تابعیت ژاپنی و خانواده‌ای در ژاپن است. او گفت: برای او و سایر مسلمانانی که برای مدت طولانی در ژاپن زندگی کرده‌اند، انتقال به کشورهای دیگر پس از مرگ، گزینه عملی نیست.

یکی از قبرستان‌هایی که تدفین مسلمانان را می‌پذیرد، قبرستان هونجو کوداما در استان سایتاما است. این گورستان دارای ۴۲ قبر است که برخی از آنها سنگ قبرهای سفید با متن عربی و برخی از قبرها نیز سنگ قبر ندارند.

این گورستان در ژوئن ۲۰۱۹ شروع به پذیرش دفن مسلمانان کرد. مسلمانان از ملیت‌های مختلف بر اساس اسناد موجود در این قبرستان دفن شده‌اند که شامل پاکستانی‌ها، بنگلادشی‌ها، سریلانکایی‌ها، ایرانی‌ها، آفریقای جنوبی، چینی‌ها، سعودی‌ها و اندونزیایی‌ها هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha