چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
image-20230205105144-1.png
مرکز دفن مسلمانان در مورسیای اسپانیا

حوزه/ در منطقه مورسیا در اسپانیا، در حال حاضر تنها یک قبرستان برای متوفیان مسلمان وجود دارد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، در منطقه مورسیا در اسپانیا، در حال حاضر تنها یک قبرستان برای متوفیان مسلمان وجود دارد. در حالیکه، مقررات می گوید که باید تعداد آرامستانها بیشتر از اینها باشد، زیرا در توافقنامه همکاری دولتی با کمیسیون اسلامی اسپانیا که در دهه ۱۹۹۰ به امضا رسید، آمده است: در جوامع اسلامی متعلق به کمیسیون اسلامی اسپانیا، حق اعطای زمین برای دفن اسلامی در قبرستان های شهرداری و همچنین حق مالکیت قبرستان اسلامی محفوظ است".

بسیاری از مسلمانان مقیم اسپانیا دارای بیمه فوت هستند که شامل بازگرداندن اجساد آنها به کشور خود می شود. با این حال، با همه‌گیری ویروس کرونا، همه چیز تغییر کرده چون از آنجایی که امکان بازگشت به کشور وجود نداشت، بسیاری از خانواده‌ها درخواست کردند که در شهر محل زندگی‌شان، مراسم تدفین بر اساس اعتقاداتشان و با تشریفات خاص خودشان برگزار شود.

چندین شهرداری در منطقه قبلاً نسبت به این همسایگان حساسیت نشان داده اند. برای مثال، "مولینا د سگورا" در قسمت بالای قبرستان خود، فضایی برای متوفیان مسلمان ساخت، در حالی که انجمن های آخیلاس و کارتاخنا" در حال حاضر جلساتی را برای مهیا سازی فضا با جامعه اسلامی برگزار می کنند.

صباح یعقوبی، رئیس انجمن کارگران و مهاجران مراکشی (ATIM) در مورسیا و نایب رئیس ATIM اسپانیا، بیان کرد که هیچ قبرستانی مختص به مسلمانان به صورت یک چهار دیواری که دری داشته باشد در منطقه مانند مالاگا، مادرید یا والنسیا وجود ندارد.

وی با یادآوری پرونده نوزادی که در آلکانتریلا جان خود را از دست داد، یادآور شد: احمد و خدیجه پدر و مادر این نوزاد سرانجام به سختی موفق شدند تا مجوز دفن دختر کوچک خود را در مورسیا بگیرند.

به نظر وی، موضوع دفن در منطقه ای که مسلمانان، پاکستانی ها، سوری ها، سنگالی ها و اسپانیایی های بسیاری نیز مسلمان هستند، باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

وی افزود:"درخواست ما اختصاص یک قبرستان برای مسلمانان کل منطقه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha