پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مساجد کنیا پس از ماه‌ها تعطیلی، نماز جمعه برگزار کردند

حوزه/ درحالی که برای نخستین بار از ماه مارس با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، اقامه نماز جمعه در مساجد کنیا از سر گرفته شد، اما برخی پیشوایان اسلامی هنوز بازگشایی مساجد را زود می‌دانند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از iol، مساجد کنیا برای نخستین بار از ماه مارس  با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای اقامه نماز جمعه بازگشایی شدند و به نمازگزاران کنیایی اجازه داده شد که با داشتن ماسک صورت در نماز جمعه شرکت کنند.

مسجد پسران عرب در مومباسا، قدیمی‌ترین شهر کنیا ، در ساحل در حدود ۴۹۰ کیلومتری شرق پایتخت نایروبی، ضمن پیروی از دستورالعمل های دقیق برای کاهش شیوع ویروس کرونا، درهای خود را برای مومنان گشود.

نمازگزاران سجاده‌های مخصوص خود را به همراه آورده و ماسک صورت زده بودند. تنها ۱۰۰ نفر نمازگزار مجاز به حضور در مسجد بوده و دستورالعمل‌های فاصله گذاری اجتماعی نیز رعایت شدند. به علاوه درجه حرارت افراد هنگام ورود به مسجد بررسی شد و فقط افراد سنین ۱۳-۵۸ سال اجازه ورود داشتند. پیشنماز مسجد نیز ماسک به صورت داشت.

گفتنی است پیشوایان مسلمان در کنیا درباره بازگشایی مجدد مساجد اختلاف دارند و بسیاری به طور جدی از نمازگزاران می‌خواهند تا پایان وضعیت بحران کرونا، در منازل‌شان نماز اقامه کنند.

در اوایل هفته جاری، مسلمانان برای اولین بار مجاز به حضور در نماز جماعت بودند، اما اکثر مساجد بسته ماندند. مکان‌های عبادی کنیا در ماه مارس به منظور جلوگیری از انتقال ویروس رونا بسته شدند، اما از ۷ جولای دوباره اجازه فعالیت به دست آوردند.

اسقف اعظم آنتونی موهریا رئیس شورای میان ادیانی پس از اظهارات رئیس جمهور بیانیه‌ای در مورد رویکرد مرحله‌ای این کشور به منظور برداشتن محدودیت‌ها در تاریخ ۶ جولای اعلام کرد.

ارقام سازمان بهداشت جهانی از ۱۸ جولای نشان می‌دهد که کشور کرونا ۱۱ هزار و ۶۷۳ مورد تایید شده مبتلا به ویروس کرونا داشته که این رقم با ۲۱۷ مرگ همراه بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha