پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 894572
۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
بنگلادش نیز فعالیت مساجد را موقتا متوقف ساخت

حوزه/ بنگلادش که کشوری با اکثریت جمعیت مسلمان می باشد نه تنها فعالیت مساجد بلکه فعالیت دیگر مراکز مذهبی را ممنوع ساخته و از مردم خواسته در منازل شان عبادت کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولی، در راستای تلاش ها برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، روز گذشته اقامه نماز از جمله نمازهای جمعه در تمامی مساجد بنگلادش به حالت تعلیق درآمد.

این کشور با اکثریت جمعیت مسلمان این محدودیت را برای همه گروه های مذهبی دیگر وضع کرده است و از آنها خواسته  تا نماز و سایر فعالیت های مذهبی شان  را در خانه ادامه دهند تا به این کشور برای غلبه با بحران ویروس کرونا کمک کشود.

این تصمیم طی اطلاعیه اضطراری صادر شده توسط بنیاد اسلامی بنگلادش ،که تحت وزارت امور دینی فعالیت می کند اعلام شد. در این بیانیه آمده است که کلیه رویدادهای مذهبی، اجتماعات و دعاهای دسته جمعی تا اطلاع ثانوی در مساجد و مراکز دینی متوقف شده و مجازات قانونی علیه متخلفین انجام خواهد گرفت.

براساس این اطلاعیه امام جماعت، موذن و سه نفر دیگر اجازه دارند در هنگام زمان نماز در مساجد حضور داشته باشند. طبق اطلاعیه در مجموع حضور ۱۰ نفر از جمله پنج مقام مسجدی ، برای برپایی نماز جمعه مجاز خواهند بود.

مساجد پایتخت داکا اندکی پس از صدور این دستورالعمل جدید  را اعلام کردند و از مردم خواستند که در خانه نماز بخوانند و به دستورات دولتی گوش فرا دهند.

آخرین اقدامات در حالی صورت می گیرد که بنگلادش روز دوشنبه ۳۵ مورد جدید مبتلا به ویروس کرونا و سه مورد تلفات را گزارش کرده است که به این ترتیب  تعداد مبتلایان به ۱۲۳ مورد و تعداد مرگ و میرها به ۱۲ نفر رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha