پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 903397
۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
مدرسه علميه قدسيه بهشهر

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه خواهران قدسیه بهشهر گفت: با توجه به این‌که دشمن با تمام توان به سنگرهای اعتقادی و اخلاقی جامعه اسلامی به ‌ویژه در امور مربوط بانوان حمله می‌کند، قطعاً تحصیل در حوزه‌های علمیه نقش مؤثری در مقابله با این هجمه‌ها دارد.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» در مازندران، خانم حمیده مظلومی در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: مدرسه علمیه خواهران قدسیه بهشهر به همت آیت‌الله سید صابر جباری (ره) امام‌جمعه فقید این شهرستان در دی‌ماه ۱۳۶۱ تأسیس و فعالیت خود را با پذیرش ۲۰ نفر از خواهران به‌عنوان طلبه آغاز کرد

وی ادامه داد: در بدو تأسیس این مدرسه علمیه با توجه به کمبود مدارس علمیه خواهران در سطح استان مازندران و گلستان، بسیاری از خواهران از محمودآباد، آمل و بابل تا شهرهای شرقی استان همانند بندرگز برای تحصیل به این مدرسه مراجعه می‌کردند.

مدیر مدرسه علمیه خواهران بهشهر تصریح کرد: این مدرسه در سال تحصیلی ۷۷-۷۶ تحت پوشش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور قرار گرفت و از روش سنتی به روش‌ترمی واحدی تغییر یافت.

مدیر مدرسه علمیه خواهران بهشهر با بیان این‌که ۱۳۰ طلبه جاری در سطح ۲ حوزه در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند، یادآور شد: تاکنون ۲۰۰ طلبه از مدرسه علمیه خواهران بهشهر با اخذ مدرک سطح ۲ فارغ‌التحصیل شده‌اند.

وی تدریس طلاب در مدارس، حضور طلاب به‌عنوان سرمربی و مربی در پایگاه‌های بسیج، شرکت طلاب در اردوهای جهادی، شرکت طلاب در طرح امین و ائمه جماعت در مدارس آموزش‌وپرورش، تبلیغ در مجامع عمومی و دینی بانوان، پاسخگویی به سؤالات شرعی و... را نمونه‌ای از اقدامات خواهران طلبه این مدرسه اعلام کرد و افزود: تعدادی از طلاب این مدرسه علمیه در سپاه، آموزش‌وپرورش و صداوسیما جذب کار شدند.

مظلومی با اشاره به آغاز پذیرش مدرسه علمیه خواهران قدسیه بهشهر از ابتدای اردیبهشت‌ماه امسال، گفت: بانوان علاقه‌مند می‌توانند تا پایان خردادماه جاری با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.whc.ir ضمن دریافت دفترچه راهنمای پذیرش و خرید کارت ثبت‌نام، نسبت به نام‌نویسی اقدام کنند.

مدیر مدرسه علمیه خواهران بهشهر با اشاره به شرایط کرونا و رعایت فاصله اجتماعی باهدف جلوگیری از شیوع این ویروس منحوس اظهار کرد: امسال آزمون کتبی برگزار نمی‌شود و داوطلبان مقطع سطح ۲، با احتساب تأثیر معدل کل دیپلم، مصاحبه و تحقیق محلی، سنجش و گزینش‌شده و اسامی قبول‌شدگان نهائی پس از مراحل پذیرش، در دهه آخر شهریورماه اعلام می‌شود.
 

رسانه ها کمک کار حوزه در جهت تشویق به تحصیل در مدارس علمیه باشند

وی در ادامه با اشاره به نقش سازنده و تأثیرگذار رسانه در ترویج مبانی دینی و شناساندن مدارس علمیه خواهران به نسل جوان، تأکید کرد: رسانه‌ها و صداوسیما برای جذب حداکثری متقاضی تحصیل در حوزه کمک‌کار مدارس علمیه برای تقویت جبهه دین باشند.

وی بابیان اینکه به جهت شیوع کرونا برای پذیرش طلبه در مدارس علمیه از تبلیغ چهره به چهره و اثرگذاری این شیوه برای جذب متقاضی تحصیل در حوزه، محروم هستیم، اظهار کرد: اطلاع‌رسانی برای پذیرش طلاب در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در حال انجام است.

مدیر مدرسه علمیه خواهران بهشهر خاطرنشان کرد: نظر به این‌که دشمن با تمام توان به سنگرهای اعتقادی و اخلاقی جامعه اسلامی به‌ویژه در حوزه بانوان حمله می‌کند؛ قطعاً تحصیل بانوان در حوزه‌های علمیه و فعالیت‌های تبلیغی در سطح خانواده، می‌تواند نقش مؤثری در مقابله با این هجمه‌ها ایفا کند.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha