پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله شاهچراغی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در سمنان گفت: حفاظت و صیانت از میراث‌فرهنگی استان نیازمند مشارکت همگانی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی، امروز در دیدار با فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان به میزبانی دفتر خود، ضمن اشاره به اهمیت رسالت مدافعان فرهنگ و میراث کشور، بیان کرد: حفظ میراث فرهنگی سمنان رسالت همگانی است.

وی خواستار جلب‌توجه بیشتر مردم برای مشارکت عمومی در زمینه حفظ میراث فرهنگی شد و تاکید کرد: مشارکت مردم در حفظ میراث فرهنگی دارای اهمیت است و باید بتوانیم با جلب مشارکت‌های مردم این میراث را در وهله نخست حفظ و سپس به نسل آینده منتقل کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به اینکه استان سمنان دارای ظرفیت‌های عظیم میراث فرهنگی است، ابراز داشت: میراث فرهنگی استان سمنان نیازمند توجه ویژه است.

برنامه‌های فرماندهی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی سمنان

سرهنگ ابوالقاسم کربلایی فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی سمنان نیز در این دیدار گفت: یکی از وظایف یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، بازدید از آثار تاریخی و جلوگیری از وقوع جرم در این حوزه است.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های فرماندهی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان رصد آثار از طریق ماهواره و هلی‌شات در مناطق دورافتاده و صعب‌العبور است، افزود: در مناطقی که امکان حضور فیزیکی نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی فراهم نیست، از این روش استفاده می‌شود.

سرهنگ کربلایی با اشاره به‌گزارش عملکرد یگان حفاظت از میراث‌فرهنگی استان در سال گذشته گفت: ۸۲ هزار و ۶۷۰ مورد بازدید از آثار تاریخی استان توسط نیروهای یگان حفاظت در سال گذشته انجام شد.

وی افزود: بر اساس بازدیدهای نظارتی محسوس و غیرمحسوس توسط نیروهای یگان حفاظت از آثار تاریخی و فرهنگی استان، در سال گذشته ۵۰ نفر از حفاران غیرمجاز دستگیر شده و شش دستگاه فلزیاب نیز کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی سمنان گفت: صیانت از میراث‌فرهنگی در استان به دلیل گستردگی و پراکندگی آثار، نیاز به مشارکت همه‌جانبه هموطنان دارد.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز بیش از پنج هزار مورد بازدید از آثار تاریخی استان سمنان توسط نیروهای یگان حفاظت انجام شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha