پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
قیاسی

حوزه/رئیس هیئت امنای مدرسه علمیه حضرت زینب(س) یزد گفت: روزمرگی سبب غفلت و بی توجهی از عالم طلبگی و معنوی می شود.

خانم منصوره قیاسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در یزد، با  اشاره به شرایط کرونایی کشور، اظهار داشت:  طلاب و مسئولان مدارس علمیه باید توجه کنند که مبادا نیامدن به حوزه  و نشستن در خانه، باعث خروج از مسیر حق شده و طلاب را به  روزمرگی  و مسائل مادی  پیش پا افتاده مبتلا کند.

وی با اشاره به آیاتی ازقرآن کریم افزود: امروز آیه «یَوْمَ یَفِرُّ الْمَرْءُ مِنْ أَخِیهِ  وَ أُمِّهِ وَ أَبِیهِ  وَ صاحِبَتِهِ وَ بَنِیهِ » که برای آخرت است  در دنیا کاملا محسوس شد، چرا که  یک ویروس  نامرئی همه جهان را درگیر  و افراد را از یکدیگر فراری داده است.

استاد حوزه علمیه خواهران یزد  با بیان توصیه حضرت امام(ره) اظهار داشت: امام(ره) که همیشه در مسیر حق قدم بر می داشتند  با این وجود در نصحیت به فرزندشان می فرمایند: « تو مثل پدر پیرت نباش، از جوانی ات استفاده کن».

وی با بیان این که اگر کسی در جوانی در مسیر حق باشد، در پیری هم در همین مسیر خواهد بود، افزود:‌ جوانی موقعیت فوق العاده ای است، لذا از دوران جوانی خود به گونه ای استفاده کنید که  به روزمرگی های دنیا مبتلا نشوید.

رئیس هیئت امنای مدرسه علمیه حضرت زینب(سلام الله علیها) یزد،  بنا به حدیثی از امام سجاد(علیه السلام) امروز و فردا کردن را مصیبت دانست و از طلاب خواست برای عبادت خود در این ایام  برنامه ریزی نمایند.

خانم قیاسی با توصیه به مراقبت از خود در برابر دسسیسه های شیطان، ادامه داد: گرچه تأثیر اجابت دعا در جمع بیشتر است اما مناجات در تنهایی و خلوت حال بهتری برای انسان ایجاد می کند، ولی باید از این فرصت ایجاد شده استفاده کنیم.

وی با بیان لزوم یادآوری مداوم بر طلبگی خود، تأکید کرد: روزمرگی نباید باعث غفلت از عالم طلبگی شود و طلاب باید بر خانواده خود نیز تأثیرگذار بوده و آن ها را به مسیرحق هدایت کنند.

رئیس هیئت امنای مدرسه علمیه حضرت زینب(سلام الله علیها) یزد، ابتلا جوامع به ویروس کرونا را امتحان الهی دانست و گفت: در این امتحان بعضی از نعمت ها و رحمت ها از ما سلب شده است و  ما  باید باعملکرد خود رحمت و نعمت های پروردگار را به خودمان برگردانیم.

خانم قیاسی در پایان  با  تشکر از طلابی که در تجهیز اموات فعالیت کرده اند،  افزود:‌  باید مراقب بود  به تکلیف عمل شود، چرا که  عمل ریاکارانه باعث ضایع شدن اجر انسان می شود.

انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha