جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام خمینی(ره)

حوزه/ خاخام یونس حمامی رهبر کلیمیان ایران، در پیامی به مناسبت سی و یکمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی، گفت: امام خمینی(ره) سخنی را بیان می کرد که واقعا به آن ایمان داشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، رهبر کلیمیان ایران در پیامی به مناسبت سی و یکمین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی با تأکید بر اینکه امام خمینی(س) سخنی را بیان می کرد که واقعا به آن ایمان داشت، گفت: آزادی خواهی حضرت امام و مبارزه ایشان با ظلم و اینکه در راه اهدافی که به آنها ایمان و باور دارد هر سختی را تحمل کند و خستگی ناپذیر راه را ادامه دهد، عاملی بود که دیگران را هم به راه امام جذب می کرد.

خاخام یونس حمامی در پیامی ضمن تسلیت سی و یکمین سالگرد ارتحال ملکوتی بنبانگذار جمهوری اسلامی گفت: امام خمینی(س) با شیوه گفتار و عملکردشان، که گفتار و عملشان یکسان بود و سخنی را بیان می کردند که واقعا به آن ایمان داشتند، بر اساس چهارچوب های توحیدی و ایمان به خدای یکتا تأثیرگذار بود و این تأثیر جاودانه شده است.

رهبر کلیمیان ایران تصریح کرد: علی رغم اینکه به سی و یکمین سالگرد ارتحال ایشان نزدیک می شویم، سخنان و شیوه رفتار و عملکرد ایشان هنوز هم برای مردم الهام بخش و تأثیرگذار هست. زمانی که بیگانگان می خواستند از موقعیت ابتدای انقلاب سوء استفاده کنند و تفرقه بیاندازند، گفتار امام مبنی بر اینکه ایران کشور همه ما است و ما ملت واحده هستیم و تأکیدی که همیشه بر وحدت کلمه در راه اجرای دستورات الهی داشت، تأثیر به سزایی در افراد آن نسل گذاشت و ما می بینیم که این تأثیر به محدوده سرزمین ایران محدود نشده و تأثیر خودش را در جوامع مختلف بشری گذاشته است.

وی ادامه داد: آزادی خواهی حضرت امام و مبارزه ایشان با ظلم و اینکه در راه اهدافی که به آنها ایمان و باور دارد هر سختی را تحمل کند و خستگی ناپذیر راه را ادامه دهد، عاملی بود که دیگران را هم به راه امام جذب می کرد که آنها هم سعی کنند این مسیر را بروند و اینگونه رفتار کنند. خوشبختانه می بینیم با گذشت بیش از ۴۰ سال از انقلاب اسلامی هر روز کشور ما علی رغم دشمنی های مختلف و تحریم های ظالمانه ای که وجود دارد، در راه پیشرفت و سرافرازی بهتر قدم بر می دارد.

حمامی با اشاره به تأکید حضرت امام بر اتحاد و یکپارچگی، گفت: این دیدگاه حضرت امام باعث شد که همه اقشار ملت ایران اعم از ادیان توحیدی و اقوام مختلف همه یکپارچه شوند و در راه سرافرازی ایران عزیز قدم بردارند. ان شاء الله ما هم ادامه دهندگان خوبی برای این شیوه رفتار و گفتار حضرت امام باشیم و بتوانیم یاد و خاطره ایشان را همیشه زنده نگه داریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha