پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 903586
۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
عدالتخواه

حوزه / مدیر کل دادگستری همدان به زندانیان آزاده شده گفت : امروز شما به دامن خانواده‌های خود برمی‌گردید و مراقبت از شما پس از خروج از زندان بر عهده خانواده‌های شما است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، محمدرضا عدالتخواه مدیر کل دادگستری همدان، شب گذشته در مراسم آزادسازی ۵۴۱ نفر از زندانیان همدانی که به مناسبت عید سعید فطر و سالروز آزادسازی خرمشهر مشمول عفو رهبر معظم انقلاب شده اند، گفت: در دوره قبل آزاد سازی زندانیان ،تنها ۲۰ زندانی همدانی آزاد شدند، اما در دوره فعلی از آنجایی که مسئله حبس‌زدایی در دستور کار قوه قضائیه قرار گرفته است، توانستیم با انجام کار کارشناسی ۵۴۱ زندانی مورد عفو قرار بگیرند.

وی افزود: از ۳۷۰۰ نفری که در این دوره مشمول عفو رهبری قرار گرفته‌اند، ۵۴۱ نفر از استان همدان بودند و این به دلیل فعالیت شبانه روزی همکاران ما در زندان و دادگستری برای شناسایی این افراد است.

مدیر کل دادگستری همدان با اشاره به تاکید آیت‌الله رییسی مبنی بر اینکه قبل از آنکه کسی تقاضای عفو کنند مسئولان به سمت شناسایی بروند تا اگر کسی اصلاح شده، عفو شود، گفت: تمامی این تلاش‌ها برای این است که هیچ یک از شما دیگر به زندان برنگردید و تنها در صورتی به زندان بیایید که بخواهید مشکل کسی در زندان را حل کنید.

عدالتخواه با بیان اینکه تمامی افرادی که مورد عفو رهبری قرارگرفته‌اند امروز با خواندن میثاق نامه‌ای با شهدا عهد خواهند بست، ابراز کرد: امروز فرصتی است که این افراد به مسیر دوباره زندگی برگردند و از زندگی خود استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه اعتقاد ما بر این است که زندان همدان نباید بیشتر از ۵۰۰ زندانی داشته باشد، مطرح کرد: امروز شما به دامن خانواده‌های خود برمی‌گردید و مراقبت از شما پس از خروج از زندان بر عهده خانواده‌های شما است.

مدیر کل دادگستری همدان با بیان اینکه معتقدیم زندان برای اوباش و قاتلان و مجرمان جرائم خشن است، تصریح کرد: همه کسانی که در اینجا حاضر هستند یا حافظ بخشی از قران هستند و یا تعهد داده اند که جزئی از قران را حفظ کنند تا پس از آزادی با استمداد از آیات نورانی قران مسیر درست را در زندگی خود انتخاب کنند.

 شاهد اجرای رافت اسلامی هستیم

پژمان پروین مدیر کل زندان استان همدان نیز با تاکید بر اینکه این اتفاق به دلیل همت جدی در حبس زدایی در قوه قضاییه است، گفت: دکتر عدالتخواه از زمان حضور خود در همدان، حتی قبل از شیوع ویروس کرونا درصدد اجرای این موضوع در استان همدان بوده است.

وی افزود: نتیجه فعالیت‌های شبانه روزی و کارشناسی که برای شناسایی این افراد صورت گرفته است، خروجی می‎شود که امروز شاهد آن هستیم و بیشترین سهم عفو شدگان توسط رهبر معظم انقلاب به استان همدان اختصاص پیدا کرده است.

مدیر کل زندان استان همدان با بیان اینکه حاضران در جلسه کسانی هستند که راه زندگی خود را پیدا کرده‌اند، عنوان کرد: بار دیگر شاهد هستیم که رافت اسلامی شامل کسانی شده است که یک بار راه خود را به اشتباه رفته‌اند و امروز به راه اصلی باز خواهند برگشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha