جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رجبی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اگر کسانی در مسئله ولایت مطلقه فقیه مناقشه می کنند، این مسئله ناشی از کج فهمی آنها است و چیزی غیر از این نیست.

آیت الله محمود رجبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با بیان این که در طول نهضت امام راحل، شخصیت ها، مراجع، علما و مردم حامی و پشتیبان نهضت ایشان بودند، گفت: حرکتی که ایشان شروع کرده بودند، چون در مسیر درست و حقیقت قرار داشت، همواره مورد حمایت مراجع و علما قرار گرفت و در ادامه هم همین حمایت موجب برکات زیاد برای کشور شد.

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: از جمله خصلت های امام راحل اخلاص، شجاعت و ایثار بود و مردمی که ایشان را حمایت کردند به دلیل همین خصلت ها بوده است و اگر این ایثار ایشان نبود، قطعا مردم هم با وجود همه مشکلات نمی توانستند این راهی که امام راحل آغاز کرده بودند، ادامه دهند و همراه شوند.

عضو جامعه مدرسین حوزه با بیان این که امام راحل بالاترین نقش را در پیدایش انقلاب، پیروزی، تثبیت و تداوم آن داشته اند وهمه موانع را برای رشد و بالندگی آن برداشتند اضافه کرد: یکی از مهمترین این مسائل عزل قائم مقام رهبری بود. مسئله راحتی نبود، اما با اخلاص شان این کار انجام شد و این نشان دهنده این است که نقش شان بی بدیل و حتی معجزه قرن است.

این استاد حوزه عنوان کرد: یکی دیگر از نقش های امام راحل، ارائه تئوری نظریه ولایت فقیه بود که ایشان از مرحله نظر و کلاسیک به عمل و صحنه اجتماع آورد. اگر چه این بحث در حوزه مطرح شد ولی به گونه‌ای ارائه شد که بتواند وارد توده مردم شود و در مقام عمل حتی خود ایشان هم آن را اجرا کردند. اینها ویژگیهایی است که در گذشته در سایرین نبوده است.

وی افزود: بر این باوریم که نه در گذشته مسئله ولایت فقیه به گونه ای بود که جلب نظر کند و موجب اعتماد شود و نه کسانی که به این بحث پرداخته بودند با نگاه عملیاتی و در صحنه اجتماع باشد و  در این رابطه امام راحل فرمودند «این نظریه ای که ارائه شد حامی آن باشید تا به نظام و مملکت شما آسیبی نرسد».

آیت الله رجبی با بیان این که اگر مسئله ولایت فقیه نبود، یقینا این نهضت به پیروزی نمی رسید و در ادامه نظام تثبیت نمی شد و اگر تداوم پیدا می کرد در مسیر راه از بین می رفت افزود: این نقش بسیار عظیمی است که ایشان اجرا کردند و توانسته اند به خوبی در جامعه نهادینه کند و در ادامه مردم ایران هم به کمک همین نظریه توانسته اند جلوی انواع فتنه های دشمنان را بگیرند.

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: اگر این تئوری نبود، و مطرح نمی شد، انقلاب پیروز نمی شد و تداوم پیدا نمی کرد. این نظریه ولایت فقیه مهمترین عنصری است که توانسته تهدیدها را تبدیل به فرصت و از گردنه عبور و ملت و نظام را در مقابل انواع ترفندها و همه ضعفها به سلامت عبور دهد و به رشد برساند.

عضو جامعه مدرسین حوزه اظهار داشت: نظریه ولایت فقیه که مدیون امام راحل هستیم، بالاترین نقش در رشد کشور و نظام و اقتدار و امنیت و پیروزی نظام و انقلاب دارد. این تئوری است که ایشان نهادینه کرده و ملت  را در همه زمینه ها به قدرت و پیشرفت رسانیده است.

این استاد حوزه با بیان این که نظر امام راحل در مورد ولایت فقیه، مطلقه است و بعضی ها که اشکالات و ایراداتی مطرح می کنند به خوبی این نظر را نمی فهمند و در این رابطه هم کسانی هستند که نظراتی در این رابطه دارند و ارائه می کنند اظهار داشت: اگر کسانی در مسئله ولایت مطلقه فقیه مناقشه می کنند، این مسئله ناشی از کج فهمی آنها است و چیزی غیر از این نیست.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha