شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمود عبداللهی

حوزه/ مهمترین درس و پیام۱۴ و ۱۵ خرداد و تداوم بخشی نظام این است که در میدان عمل مسئولین و کارگزاران و مردم از ولایت فقیه حمایت و از خطوطی که رهبری معظم انقلاب برای پیشرفت کشور و نظام طراحی می کنند، پشتیبانی کنند تا نهایتا به ظهور حضرت ولی عصر متصل شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به سالگرد امام راحل و سالروز قیام ۱۵ خرداد گفت: انقلاب و نهضت امام راحل در شرایطی وارد دنیا شده بود که جهان به دو قطب شرق و غرب تقسیم می شد و تمام کشورها برای زندگی وابسته به غرب یا شرق بودند؛ اما این دو قطب سرمایه داری اگرچه در مقابل هم بودند؛ اما در موضوع بی دینی و بی خدایی و مبارزه علیه دین اشتراک داشتند.

عضو جامعه مدرسین حوزه افزود: ولی امام راحل با تکیه بر معارف اسلامی و با پرچم ضد استبداد و ضد استکبار و با تکیه بر ایمان و تقوا، نظام دو هزار و ۵۰۰ ساله را ساقط و قطب جدیدی به نام نظام جمهوری اسلامی بر پایه توحید و امامت به وجود آورد.

این استاد حوزه اظهار داشت: همین مسئله که از ۱۵ خرداد سال ۴۲ شروع و به پیروزی انقلاب منتهی شد، پیام بزرگی را در دنیا به همراه داشت و آن این بود که دین نه تنها تمام نشده؛ بلکه با بازسازی که امام راحل انجام داد، فهماند که دین می تواند در جامعه و نظام حاکم باشد و جریان های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی می تواند از دین نشأت بگیرد.

وی بیان داشت: تمام این دستاوردها در اثر پرتو ایمان، احساس و حرکت امام راحل بود؛ در این ۴۰ سال با وجود این که تمام استکبار در مقابل این قطب جدید ایستاد و سرمایه گذاری کرد؛ اما می بینیم که قوت، قدرت و اقتدار کشور در خارج از مرزها بیشتر منتشر شده است.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی گفت: آن روزی که گروهی از طرف امریکا آمدند که با شورای فرهنگی انقلاب صحبت کنند، امام آنها را برگرداند و مذاکره نشد و امروز وقتی رئیس جمهور آمریکا، نخست وزیر ژاپن را برای میانجگیری خدمت رهبر معظم انقلاب می فرستد، ایشان می فرمایند اصلا ترامپ را کسی نمی دانم تا بخواهم پیام او را بگیرم و با او صحبتی کنم؛ اما شما شخصیت سیاسی و نخست وزیر هستید و با شما صحبت می کنم؛ این اقتدار در ادامه همان قطب جدیدی بود که امام راحل در ۱۵ خرداد سال ۴۲ طراحی کردند و عزت را برای جهان اسلام آفریدند.

عضو جامعه مدرسین حوزه افزود: این درباره نظامی است که بر اساس اصل ولایت فقیه طراحی شده و درس و پیام ۱۴ و ۱۵ خرداد، تداوم بخشی این نظام است که در میدان عمل مسئولین و کارگزاران و مردم از ولایت فقیه حمایت و از خطوطی که رهبری معظم انقلاب برای  پیشرفت کشور و نظام طراحی می کنند، پشتیبانی کنند تا نهایتا به ظهور حضرت ولی عصر متصل شود.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha